ВИКОРИСТАННЯ КОНВОЛЮЦІЙНИХ РЕВЕРБЕРАТОРІВ У СУЧАСНІЙ ЗВУКОРЕЖИСУРІ

  • Володимир Сергійович Єгоров
Ключові слова: аудіотехнології, студійна робота, обробка аудіосигналів, цифрові звукові ефекти, цифрова обробка звуку

Анотація

У запропонованій статті розглядається технологія конволюційних ревербераторів і їх застосування в сучасній звукорежисурі. Основою конволюційних ревербераторів є математичний метод, який дозволяє емулювати реверберацію приміщень, акустичні властивості яких були виміряні та записані у вигляді імпульсних характеристик. Охарактеризовано принципи роботи конволюційних ревербераторів, їх генезу, сфери застосування та переваги порівняно зі звичайними ревербераторами. Детально розглядається використання цих процесорів у різних галузях, як-от музична та кінопромисловість, аудіовізуальні ігри, розважальні заклади. Також аналізуються потенційні перспективи використання цієї технології в майбутньому. Надається детальний огляд конволюційних ревербераторів, що може допомогти звукорежисерам і аудіоінженерам зрозуміти, як правильно використовувати цю технологію для створення враження простору та реалістичного звучання. У статті досліджені основні принципи роботи конволюційних ревербераторів, включаючи їх математичну теорію та засновані на цій теорії алгоритми. Окрім того, розглянуті практичні аспекти використання конволюційних ревербераторів, включаючи підготовку й обробку імпульсних характеристик приміщень, вибір правильних параметрів для досягнення бажаного звучання, техніки створення реалістичного віртуального простору.

Посилання

Корякін О. Теоретико-методичні засади використання штучної реверберації у сучасній звукорежисурі. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: науковий журнал. Київ: Міленіум, 2021. № 45. С. 291–297.
Ужинський М. Творче застосування процесорів ефектів у мистецькому просторі. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архітектура: збірник наукових праць. Харків: ХДАДМ, 2012. № 4. С. 127–130.
Юдова-Романова К., Стрельчук В., Чубукова Ю. Режисерські інновації у використанні технічних засобів і технологій у сценічному мистецтві. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія «Сценічне мистецтво». № 2 (1). 2019. С. 52–72.
Brown G.A. History of Reverb in Music Production by, iZotope Content Team May 1, 2020.
Deruty E. Creative Convolution: New Sounds From Impulse Responses. SOS, Sept. 2010. Web. Oct. 2013.
Kantorik S. Convolution reverb & impulse responses. Capstone Projects and Master’s Theses. 365, 2014.
Pohl I. et al. Spatial room acoustic visualization using virtual reality. Applied Sciences, 9 (18), 3823, 2019.
Young O. Creating a Convolution Reverberation Effect from Impulse Responses in Physical Spaces, 2020.
Переглядів статті: 53
Завантажень PDF: 42
Опубліковано
2023-12-05
Як цитувати
Єгоров, В. С. (2023). ВИКОРИСТАННЯ КОНВОЛЮЦІЙНИХ РЕВЕРБЕРАТОРІВ У СУЧАСНІЙ ЗВУКОРЕЖИСУРІ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (2), 17-21. https://doi.org/10.32782/ART/2023-2-3