ОЦІНКА ВПЛИВУ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ НА ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ: ВИВЧЕННЯ СУЧАСНИХ СТРАТЕГІЙ ТА МЕТОДИК

Ключові слова: інновації, дистанційне навчання, хореографічна освіта, методичні принципи, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

Дистанційне навчання стало невід’ємною складовою частиною підготовки майбутніх фахівців будь-яких галузей, зокрема й мистецької. Це пов’язано з його гнучкістю та доступністю для всіх учасників освітнього процесу, використанням різноманітних технологій та інноваційних методів. Проте, незважаючи на численні позитивні аспекти, підготовка фахівців у хореографічному мистецтві з використанням інноваційних форм навчання потребує детального дослідження. Метою статті є проведення аналізу впливу дистанційного навчання на підготовку майбутніх хореографів. Заклади освіти активно впроваджують численні інновації у процес підготовки майбутніх хореографів, до яких належать методичні принципи, форми викладання та навчання. Окреслено методичні принципи підготовки майбутніх хореографів. Визначено, що дистанційна форма навчання є однією з головних інновацій у системі освіти. Охарактеризовано основні форми організації занять для майбутніх хореографів під час дистанційного навчання: відео– та аудіоконференції, вільне навчання та самоосвіта. Поширеним є використання відеоуроків, вебінарів та інтерактивних платформ, що сприяє доступності навчального матеріалу. Проведення майстер-класів також є ефективним методом підготовки майбутніх хореографів, і в умовах дистанційного навчання цей підхід може бути адаптований за допомогою платформ для проведення відеоконференцій. Водночас ці методи навчання вимагають від здобувачів освіти більшої самостійності та вміння керувати своїм освітнім процесом. Дистанційна форма навчання суттєво впливає на процес підготовки майбутніх хореографів, змінюючи спосіб сприйняття і вивчення матеріалу та вимагаючи більшої самодисципліни й організованості. З одного боку, дистанційне навчання може надати майбутнім хореографам доступ у будь-який час до великої кількості інформаційних ресурсів, вебінарів, інтерактивних платформ. З іншого – воно обмежує фізичну практику та взаємодію між учасниками освітнього процесу. Тому ефективність дистанційного навчання у підготовці хореографів залежить від балансу між інноваційними методами навчання та традиційними, а також від індивідуальних особливостей здобувачів освіти.

Посилання

Бучківська Г., Балух М., Єфімчук О., Матущак Г., Циганик М. (2024). Тенденції та передовий досвід у сучасній хореографії: університетська освіта. Перспективи та інновації науки, (1(35)), 57–67. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-1(35)-57-67.
Єфімова О.В., Барабаш О.В., Подкопай Є.Ю., Сидоренко В.А. (2023). Проблеми вивчення хореографічних дисциплін в умовах дистанційного навчання. Витоки педагогічної майстерності, (32), 124–127. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292654.
Зінченко В., Квітко Н., Михайлова Л. (2024). Специфіка й особливості організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану: виклики та стратегії подолання. Перспективи та інновації науки, (1(35)), 153–165. http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/download/8598/8644.
Козачук О., Косаковська Л. (2022). Підготовка сучасного педагога-хореографа: теоретичні аспекти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, (3(117)), 219–226. https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21471.
Кундис Р.Ю., Лавриненко С.О., Никорович І.Ю., Машталер І.І., Тіщенко О.М. (2023). Викладання хореографії у вищій школі в умовах сьогодення. Вісник науки та освіти, (4(10)), 885–897. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-4(10)-885-897.
Манелюк Е.В. (2023). Викладання хореографічних дисциплін в закладах вищої освіти в умовах сьогодення. Академічні візії, (15). https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/117.
Мартинів О.О. (2024). Особливості сучасної професійної хореографічної освіти. Період трансформаційних процесів в світовій науці: задачі та виклики (с. 538–539). Вінниця: УКРЛОГОС Груп. https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/13194/1/50-72-PB.pdf#page=539.
Мерлянова О. (2021). Роль дистанційного навчання в системі підготовки хореографів. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 183–188. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2021.228839.
Олексюк О., Теряєва Л., Теряєв В. (2023). Особливості організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Освітологічний дискурс, (1(40)), 40–58. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.13.
Паньків Л. (2023). Особливості використання сучасних інформаційних технологій у процесі підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, 175(19), 14–18. https://doi.org/10.58407/231903.
Переглядів статті: 41
Завантажень PDF: 27
Опубліковано
2024-06-28
Як цитувати
Білоусенко, І. В., Васяк, В. А., & Рехліцька, А. Є. (2024). ОЦІНКА ВПЛИВУ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ НА ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ: ВИВЧЕННЯ СУЧАСНИХ СТРАТЕГІЙ ТА МЕТОДИК. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (1), 13-18. https://doi.org/10.32782/ART/2024-1-2