ВИКОРИСТАННЯ КОУЧИНГОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПІДГОТОВЦІ ПЕНІТЕНЦІАРНОГО ПЕРСОНАЛУ

Ключові слова: коучинг, коучингові технології, компетенції, пенітенціарний персонал, професійна компетентність

Анотація

Виклики сьогодення, що пов’язані зі змінами в сфері вищої освіти, а також реформуванням Державної кримінально-виконавчої системи, вимагають вдосконалення професійної підготовки пенітенціарного персоналу України. Мета статті – розкрити особливості використання технології освітнього коучингу у формуванні професійної компетентності пенітенціарного персоналу та його готовності до виконання службово-професійної діяльності. Методологія базується на сучасних положеннях педагогічної науки, психології, застосуванні методів спостереження, опису, узагальнення, ситуаційного аналізу та оцінки, що відображає взаємозв’язок методологічних підходів щодо вивчення процесу підготовки пенітенціарного персоналу. Наукова новизна. Виконані дослідження дозволили виявити основні підходи щодо застосування коучинг-технології для формування професійної компетентності та готовності пенітенціарного персоналу до виконання різних видів службової діяльності. Висновки. У статті обґрунтовано застосування коучингових технологій як сучасного інструменту підготовки пенітенціарного персоналу. Результати дослідження дозволили зробити висновки, що застосування коучинг-технології забезпечує інноваційний науково-методичний супровід фахівців-пенітенціаристів під час процесу здобуття освіти, набуття необхідних компетенцій, підвищення кваліфікації, а також є дієвою технологією розвитку потенціалу особистості фахівця-пенітенціариста та мотивації щодо вдосконалення професійної компетентності протягом життя.

Посилання

Аніщенко В. О., Сорокопуд В. Б., Ткаченко І. В. (2024). Коучинг як інноваційна технологія формування психофізичної компетентності пенітенціарного персоналу. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Вип. 25 (181), С. 107–112.
Борова Т. (2011). Концепція освітнього коучингу. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми виховання і спорту. № 12. С. 12–13.
Горук Н. (2015). Коучинг як ефективна технологія формування самоосвітньої компетентності студентів. Проблеми підготовки сучасного вчителя. Вип. 11(1). С. 99–104.
Доценко В. В. (2019). Використання коучінгових технологій у підготовці працівників поліції. Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України: тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 5 квіт. 2019 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. Харків, С. 69–72.
Нежинська О. О., Тименко В. М. (2017). Основи коучингу. Київ, Харків : ТОВ «ДІСА ПЛЮС», 220 с.
Поберезька Г. Г. (2017). Коучинг як педагогічна технологія студентоцентричного навчання у ВНЗ. Технологія і техніка друкарства. Вип. 4. С. 99–107.
Романова С. М. (2010). Коучинг як нова технологія в професійній освіті. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія. № 3. С. 83–87.
Рудницьких О. В. (2014). Коучинг як інтерактивна технологія в освіті. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. № 2(8). С. 173–176.
Сидоренко В. (2014). Педагогічний коучинг як інноваційна технологія науково-методичного супроводу професійно-особистісного розвитку вчителя в системі післядипломної освіти. Наукова скарбниця освіти Донеччини. Донецьк. № 3(14). 13–19.
Сурмяк Ю. Кудрик Л. (2017). Педагогічний коучинг у підготовці майбутніх фахівців. Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал. № 1(2). С. 39–43.
Таргоній А. (2023). Зарубіжна практика використання коучингу в діяльності службовців поліції. Літопис Волині. №28. 376–379.
Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2024-12-27
Як цитувати
Аніщенко, В. О. (2024). ВИКОРИСТАННЯ КОУЧИНГОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПІДГОТОВЦІ ПЕНІТЕНЦІАРНОГО ПЕРСОНАЛУ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (4), 7-11. https://doi.org/10.32782/ART/2024-4-1