ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЖУРНАЛІСТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ

  • Ірина Юріївна Бей Відокремлений структурний підрозділ "Івано-Франківський фаховий коледж Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника" https://orcid.org/0000-0002-9308-3305
Ключові слова: естетична компетентність, майбутні журналісти, фаховий коледж, міжпредметна інтеграція, способи навчання

Анотація

У статті висвітлено особливості формування естетичної компетентності майбутніх журналістів в освітньому процесі фахового коледжу. Стверджується, що підготовка означених фахівців до професійної діяльності має бути спрямована на розвиток у них потреби пізнавати прекрасне, розуміти естетичні цінності, здобувати глибокі гуманітарні знання про закономірності розвитку вітчизняного та світового мистецтва. Зазначається, що естетична компетентність майбутніх журналістів виявляється в наявності естетичних знань, естетичних суджень, емоцій, цінностей, ідеалів, поведінки тощо. Виявлено, що естетична компетентність є важливою частиною ефективної навчальної та позааудиторної виховної роботи щодо формування професійної майстерності у майбутніх журналістів. Виділено педагогічні умови, що впливають на формування естетичної компетентності здобувачів освіти означеного рівня. Запропоновано авторське визначення естетичної компетентності як здатності естетично сприймати та розуміти прекрасне, висловлювати естетичні судження, виявляти емоції, усвідомлювати культурні цінності, адекватно ставитися до ідеалів тощо. Стверджується, що формування естетичної компетентності в майбутніх журналістів – довготривалий процес, ефективність якого залежить від комплексної освітньої діяльності викладачів фахових коледжів. Зазначається, що формування естетичної компетентності майбутніх журналістів доцільно здійснювати в ході вивчення ними дисципліни «Мистецтво (Історія української та зарубіжної культури)». Констатується, що ефективність формування означеної компетентності в майбутніх журналістів підвищується в ході осягнення ними загальнокультурного та естетичного складників навчального матеріалу. Розглянуто структурні компоненти естетичної компетентності та запропоновано методи її формування в освітньому процесі фахового коледжу, серед яких провідну роль відведено дослідницько-пошуковій діяльності. Перспективним напрямом подальшого дослідження порушеної проблеми визначено розробку шляхів інтегрування матеріалу навчальних дисциплін.

Посилання

Баніт, О. (2022). Творча складова професійної підготовки майбутніх журналістів. Молодь і ринок, 3–4, 201–204.
Білан, І. (2021). Дефініції поняття «естетична компетентність» у психолого-педагогічній літературі. Inter Conf, (59). URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/article/view/13159
Боклах, Д. (2023). Теоретичні аспекти формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови. Інноваційна педагогіка. Теорія і методика професійної освіти. 63, 79–81.
Галіцан, О., Койчева, Т., Осипова, Т. (2020). Методичний ресурс формування естетичної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Сер. «Педагогічні науки». 1, 7–13.
Газунова, Л. (2012). Формування естетичної компетентності майбутнього вчителя-філолога. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 6, 268–274.
Грищенко, Т. (2023). Індивідуальна освітня траєкторія як засіб формування естетичної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. 2, 173–179.
Дяченко, М. (2013). Особливості соціалізації майбутніх журналістів у процесі підготовки до професійно-творчої діяльності. Соціальна педагогіка: теорія та практика. 1, 45–55.
Карам, A. (2019). Сутнісні характеристики феномену «естетична компетентність особистості». Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 32, 81–86.
Переглядів статті: 10
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2024-12-27
Як цитувати
Бей, І. Ю. (2024). ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЖУРНАЛІСТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (4), 12-16. https://doi.org/10.32782/ART/2024-4-2