СТРУКТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ УМІНЬ АНСАМБЛЕВОГО СПІВУ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТІВ МИСТЕЦТВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОГО НАВЧАННЯ

Ключові слова: студенти факультетів мистецтв, структурні особливості, формування умінь ансамблевого співу, фахове навчання, самовираження

Анотація

Стаття розкриває структурні особливості формування умінь ансамблевого співу майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі фахового навчання. Виокремлені пізнавально-орієнтаційний, компетентнісно-проєктивний та діяльнісно-креативний компоненти у структурі умінь ансамблевого співу майбутніх учителів музичного мистецтва. Пізнавально-орієнтаційний компонент у вокальному навчанні забезпечує формування усвідомленого підходу майбутніх викладачів музичного мистецтва до вокального навчання, розвиток їх музично-естетичного мислення, умінь та навичок у сфері вокального мистецтва. Цьому компоненту компоненту характерний усвідомлений підхід студентів факультетів мистецтв до процесу вокального навчання. Компетентнісно–проективний компонент формує фахове становлення майбутнього фахівця на реалізацію власних здібностей, талантів та можливостей у професії. Сутнісною ознакою компетентнісно–проективного компонента у сучасній художній освіті є входження у цінності сучасного життя, здатність до самореалізації, розвиток художньої компетентності та свідомості, потреба у духовно–творчому та особистісному вдосконаленні у процесі художнього пізнання. Діяльнісно-креативний компонент відображає здатність студента до самовираження, генерування музично-виконавських ідей та втілення їх у творчих проєктах. Він охоплює ті аспекти вокального навчання, які сприяють реалізації майбутніми викладачами музичного мистецтва своїх творчих здібностей через практичну діяльність, як то: творча самореалізація, розвиток імпровізаційних навичок, створення власного репертуару, сценічна креативність та ін.

Посилання

Гончаренко, С. (2001), Український педагогічний енциклопедичний словник. Видання друге, доповнене. Рівне: Волинські обереги. 552 с.
Гончаренко, С. У. (2008), Педагогічні дослідження: методичні поради молодим науковцям. Київ-Вінниця: ДОВ «Вінниця». 278 с.
Доній, В.М., Несен, Г.М., Сохань, Л.В., Єрмаков, І.Г. та ін. (1996), Психологія і педагогіка життєтворчості: навч.-методичний посібник ред. рада. Київ. 792с.
Зязюн, І.А., Крамушенко, Л.В., Кривонос, І. Ф. (1997), Педагогічна майстерність. Підручник. К.: Вища школа. 349 с.
Олексюк, О. М., Ткач, М. М. (2004). Педагогіка духовного потенціалу особистості: сфера музичного мистецтва : навчальний посібник. Київ : Знання України. 264 с.
Падалка, Г. М. (2008). Педагогіка мистецтв (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). Київ : Освіта України, 274 с.
Пєхота, О. М., Кіктенко, А. З., Любарська, О. М. (2001). Освітні технології : навчально-методичний посібник. Київ : А.С.К. 256 с.
Рибалко, В. В. (2016). Словник із психології та педагогіки обдарованості і таланту особистості: термінологічний словник. Київ, Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка. 424 с.
Рудницька, О.П. (2010). Мистецька освіта в Україні: теорія і практика. заг. ред. О. В. Михайличенко, ред. Г. Ю. Ніколаї. Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка. 255 с.
Столяренко, О. Б. (2012). Психологія особистості. Навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури. 280 с.
Шахов, В. І. (1992). Системний аналіз структури педагогічного мислення. Проблеми розвитку психолого-педагогічної науки в науково-технічній творчості молоді. Збірник статей. Київ С. 37–40.
Tkachenko, T., Yeremenko, O., Kozyr, A., Mishchanchuk, V., Liming, W. (2022). Integration Aspect of Training Teachers of Art Disciplines in Pedagogical Universities. Journal of Higher Education Theory and Practice. Vol. 22(6). Р. 138–147.
Tkach, M., Kozyr, A., Mymryk, M., Dubiuk, N., Liming, W. (2023). General problems of higher music education, Ways of modernizing education and improving the research skills of young people, Youth Voice Journal, Vol. II, 2023, pp. 59–70. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.18140.97925
Tkach, M., Oleksiuk, O., Bobyk, L., Mymryk, M., Liming, W. (2024). Non-linear thinking strategies in post-nonclassical higher art education: A synergistic concept. Sci Herald Uzhhorod Univ Ser Phys. 2024, (55), 1994–2005. https://doi.org/10.54919/physics/55.2024.199kv4
Переглядів статті: 15
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2024-12-27
Як цитувати
Ван, Я. (2024). СТРУКТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ УМІНЬ АНСАМБЛЕВОГО СПІВУ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТІВ МИСТЕЦТВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОГО НАВЧАННЯ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (4), 17-21. https://doi.org/10.32782/ART/2024-4-3