СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ МИСТЕЦЬКО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ КНР: ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

  • Яна Ернстівна Левченко Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0001-5069-3798
  • Тетяна Миколаївни Собченко Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-9213-5556
Ключові слова: професійна підготовка, вчителі образотворчого мистецтва, мистецько-педагогічна освіта, Ініціатива “Один пояс – Один шлях, полікультурність, інтернаціоналізація, культура китайських етнічних меншин

Анотація

У статті представлено аналіз ключових тенденцій, які формують підготовку вчителів образотворчого мистецтва у закладах вищої та професійної освіти Китайської Народної Республіки. Ці тенденції, окреслені керівництвом країни та викладені в державних документах і промовах, відображають стратегічні пріоритети Китаю у збереженні культури, модернізації освіти та міжнародній співпраці. У дослідженні розглядається, як ці політики практично впроваджуються в освітніх закладах, сприяючи розвитку міцної та динамічної системи художньої освіти. Матеріали статті визначають декілька ключових тенденцій, зокрема інтеграцію традиційних китайських форм мистецтва із глобальними художніми рухами, акцент на інтернаціоналізацію та впровадження передових технологій, таких як штучний інтелект та цифрові інструменти, у сферу образотворчого мистецтва. Крім того, дослідження вивчає роль художньої освіти у збереженні та популяризації культурної спадщини етнічних меншин Китаю, наголошуючи на її значенні у зміцненні національної єдності та культурного розмаїття. У статті використано відкриті джерела інформації та наведено конкретні приклади з провідних університетів та професійних освітніх закладів Китаю. Зокрема, розглянуто ініціативи, реалізовані такими закладами, як Центральна академія образотворчих мистецтв і Університет малих народів Китаю, які розробили інноваційні програми для узгодження своїх навчальних планів із національними стратегіями. Ці програми акцентують увагу на міждисциплінарних підходах, практичній підготовці та інтеграції сучасних методик навчання. Аналізуючи ці тенденції та їхнє практичне застосування, стаття пропонує цінні висновки про те, як система мистецько-педагогічної освіти Китаю еволюціонує, щоб відповідати вимогам сучасного глобального та культурного простору. Отримані результати сприяють ширшому розумінню художньої освіти як ключового драйвера культурної дипломатії, інновацій та суспільного розвитку.

Посилання

Liu, X. (2018). Research on the thought to reform the teaching mode of fine arts course at colleges and universities. Proceedings of the 1st International Conference on Education, Art, Management and Social Sciences (EAMSS 2018). 466–470. https://doi.org/10.23977/eamss.2018.095
Chen, Sh. (2023). New trends in fine arts education in the post-epidemic and the implications for China-Guangzhou. SHS Web of Conferences. 157. https://doi.org/10.1051/shsconf/202315702011
Lin, B. (2024). A perception on how to improve students humane attainment in fine arts education. International Conference on Education, Language, Art and Intercultural Communication (ICELAIC-24). https://doi.org/10.2991/icelaic-14.2024.62
Zhu, P. (2024). Temporal context, changes in educational systems, and individual interests: the formation of artistic erudite scholars among Chinese overseas students in the early 21th century. Arte, Individuo y Sociedad. 36(4), 789–800. https://dx.doi.org/10.5209/aris.93750
Education Action Plan for the Belt and Road Initiative, issued by the Ministry of Education of the People’s Republic of China (2017). Belt and Road Portal. URL: https://eng.yidaiyilu.gov.cn/p/30277.html
Xu B. (2021). Understanding education on China’s Belt and Road Initiative: a cultural political economy approach. Beijing International Review of Education. 3(1). 56–71. https://doi.org/10.1163/25902539-03010005
Kalashnyk, L., Terentieva, N., Dovzhenko, T., Levchenko, Y., Dao, Z. (2023). Development of the PC China minorities` education within the geopolitical strategy "One Belt – One Road" activation. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 13(32). 29–32. URL: https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/130132/papers/A_05.pdf
Official site of the Ministry of education of the People’s Republic of China. (2025). URL: http://en.moe.gov.cn/
Yang, J. (2022). Chinese contemporary art teachers’ professional development in the 20th and 21st centuries within the multicultural framework. Heritage Science. 10 (56). https://doi.org/10.1186/s40494-022-00692-8
Liu, K., Tang, H., Yang, Y. (2022). The art education in China under the double reduction policy. Proceedings of the 2022 International Conference on Science Education and Art Appreciation (SEAA 2022). https://doi.org/10.2991/978-2-494069-05-3_157
Ren, J. (2024). Research on the reform and development of Chinese art education talent training system. Advances in Social Science, Education and Humanities Research. 866. 421–427. https://doi.org/10.2991/978-2-38476-291-0_52
Zhang, X. (2018). Construction of characteristic discourse system of ethnic fine arts education in ethnic universities and colleges. Proceedings of the 2018 5th International Conference on Education, Management, Arts, Economics and Social Science (ICEMAESS 2018). https://doi.org/10.2991/icemaess-18.2018.123
Sobchenko, T. M. (2021). Development of digital competence in the training of future teachers in Ukraine and China. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Pedagogy and Psychology, 7(1), 103–112. https://doi.org/10.52534/msu-pp.7(1).2021.103-112
Yuryeva, K., Li, Y., & Wang, P. (2024). Personal and professional qualities and skills of art college teachers in China: A phenomenological analysis. Multidisciplinary Reviews, 8(3), 2025077. https://doi.org/10.31893/multirev.2025077
Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2024-12-27
Як цитувати
Левченко, Я. Е., & Собченко, Т. М. (2024). СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ МИСТЕЦЬКО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ КНР: ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (4), 37-42. https://doi.org/10.32782/ART/2024-4-7