ВІДВІДУВАННЯ ПРИРОДООХОРОННИХ ТЕРИТОРІЙ ЯК ОСВІТНІЙ ЗАХІД ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ ЦІННОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ

  • Світлана Олександрівна Пустова Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-3768-2397
Ключові слова: екологічні цінності, формування екологічних цінностей, освітній захід, студенти соціономічних професій, природоохоронні території

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню доцільності проведення освітніх заходів (відвідування природоохоронних територій) для формування екологічних цінностей у студентів соціономічних професій. Актуальність формування екологічних цінностей у молоді, зокрема студентів соціономічних професій зумовлюється необхідністю забезпечення сталого розвитку та збереження навколишнього середовища. Автори звертають увагу, що однією із форм формування екологічних цінностей є участь студентів соціономічних професій як майбутніх фахівців в обміні досвідом з фахівцями природоохоронних установ. Зазначається, що у межах реалізації педагогічних умов формування екологічних цінностей у студентів соціономічних професій відбулося відвідування студентами Національного природного парку «Голосіївський». Акцентується увага на інтерактивному потенціалі освітньої програми, розробленої працівниками Національного природного парку «Голосіївський» щодо можливості студентів не лише насолодитися красою природи, але й набути нових екологічних знань про охорону довкілля. Зазначається роль власної ініціативи студентів щодо участі у зазначеній програмі з використанням сучасних технологій для просування екологічних цінностей, розміщенні публікацій, відеороликів та інтерактивних веб-додатків в соціальних мережах, роль таких заходів у популяризації ідей збереження біорізноманіття, сталого природокористування та екологічної відповідальності суспільства, зокрема студентів. Під час проведення екскурсій, тематичних квестів та освітнього заходу наголошувалось на взаємодії людини і природи через практичну діяльність, що сприяло усвідомленню важливості відповідального ставлення до довкілля, формуванню екологічних цінностей. Автори доходять висновку про важливу роль відвідування природоохоронних територій у формуванні екологічних цінностей студентів соціономічних професій та доцільність проведення таких заходів на усіх етапах навчання студентів в університеті.

Посилання

Merchant, C. (1980). The Death of Nature: Women, Ecology, and the Scientific Revolution. Harper&Row.
Dietz, T., Ostrom, E., Stern, P. C. (2003). "The struggletogovern the commons." Science, 302(5652), 1907–1912.
Schwarz, N., &Clore, G. L. (2007). "Feelings and phenomenalex periences." In Social Psychology: Handbook of Basic Principles (2nd ed., pp. 385-407). New York: Guilford.
Gardner, J. F., Smith, T. D. (2000). "Integrating environmental education in to the curriculum: A national perspective." In Journal of Curriculum Studies, 32(1), 55–72.
Байрамова, О. В (2020). Екологічна освіта моряків як умова забезпечення сталого розвитку людства. Actual problems of natural sciences : modern scientific discussions : collective monograph. Riga : Izdevniecība «Baltija Publishing», P. 1–18.
Большак, Л. І. (2012). Екологізація освіти як соціальна потреба сучасного суспільства : автореф. дис. … канд. філос. наук : 09.00.10. Київ, 20 с.
Болюх, О. С. (2019). Екологічна освіта в контексті екологічної політики Європейського Союзу. Стратегічні напрями зовнішньої політики Європейського Союзу : матеріали міжнародної науково-практичної конференції (11 квітня 2019 р.) Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, С. 21–24.
Гладун, Т. С. (2018). Основні цілі та завдання екологічної освіти. Наукові записки Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія: Педагогічні науки. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, Вип. СXХХХI (141). С. 63–70.
Королецька, Л. В. (2018). Розвиток екологічної культури майбутніх бакалаврів лісового і садово-паркового господарства у процесі фахової підготовки : дис. … канд. пед. наук :13.00.04. Старобільськ, 274 с.
Пономаренко, С. І. (2021). Історичні аспекти становлення екологічної культури та її сучасні тенденції. International Journal of Innovative Technologies in Social Science., 3(31), September. Pp. 1–6. doi: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ijitss/30092021/7668.
Совгіра, С.В., Пономаренко, С. (2021). Реалізація змістової лінії інтегрованого курсу «Екологічна безпека» у процесі підготовки майбутніх фахівців. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. Вип. 68. С. 68–75.
Мірошніченко, В.І. (2022). Дослідно-експериментальна робота щодо формування екологічної культури майбутніх офіцерів-прикордонників. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип. 47, том 3, С. 228–233. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/47-3-37
Petrenko, M. (2019). "Engaging the Publicin Conservation: National Parksas Catalysts for Ecological Awareness." European Ecological Journal, vol. 15, no. 4, pp. 210-225.
Shevchenko, O. (2020). "Ecological Consciousness and the Role of Natural Reservesin Ukraine." Ukrainian Journal of Ecology. vol. 30. no. 1. pp. 99–110.
Програма ООН з навколишнього середовища (UNEP) (https://www.unep.org) – інформація про глобальні ініціативи в галузі екологічної освіти та свідомості.
Переглядів статті: 9
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2024-12-27
Як цитувати
Пустова, С. О. (2024). ВІДВІДУВАННЯ ПРИРОДООХОРОННИХ ТЕРИТОРІЙ ЯК ОСВІТНІЙ ЗАХІД ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ ЦІННОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (4), 94-98. https://doi.org/10.32782/ART/2024-4-16