ОСОБЛИВОСТІ РЕПЕРТУАРУ ДЛЯ ДУХОВИХ ОРКЕСТРІВ В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОЇ ВІЙНИ ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ЗБЕРЕЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ

Ключові слова: Духовий оркестр, національна ідентичність, репертуар, культурна політика, музична спадщина, патріотизм

Анотація

У статті досліджуються істотні трансформації у репертуарі духових оркестрів України після повномасштабного вторгнення росії у лютому 2022 року. Акцентується увага на музиці як дієвому інструменті формування національної ідентичності в умовах війни. Автор аналізує вплив соціально-політичних змін на вибір творів у репертуарі оркестрів, зокрема тенденцію до популяризації національної музичної спадщини, відмови від російської музики, впровадження інструментальних обробок українських народних пісень, маршів, і творів, що асоціюються з героїчними сторінками історії України. Також у статті розглядається практичний аспект впливу нових репертуарних підходів на аудиторію: через публічні виступи цивільні та військові духові оркестри сприяють не лише популяризації української культури, але й згуртуванню суспільства у складний період. Робота базується на аналізі репертуарів провідних оркестрів, відгуках слухачів та думках музикантів, що дозволяє всебічно оцінити вплив війни на музичну культуру України. Крім того, у статті зазначається, що адаптація репертуару духових оркестрів дозволяє популяризувати українське мистецтво на міжнародній арені, демонструючи світові силу і стійкість української культури навіть у найскладніші часи. Автор доводить, що зміна репертуару є не лише художньою, а й соціально-політичною потребою, яка відображає сучасні виклики та потреби суспільства. Ця стаття буде корисною не лише для музикознавців, культурологів, диригентів оркестрів, але й для широкої аудиторії, яка цікавиться питаннями української культури у сучасному контексті.

Посилання

Білоус, С. Духовий оркестр представив нову програму. URL: https://cheline.com.ua/news/culture/duhovij-orkestrpredstaviv-novu-programu-392496 (дата звернення 12.11.2024).
Дятел, О. (2022). Мої вміння- моя зброя. Чи є місце культурним заходам під час війни? Українська правда. 14 травня.
Коли стріляють гармати, музи не мовчать: інтерв’ю з військовим музикантом Романом Павлівом. URL: https://thegard.city/articles/221510/intervyu-z-kerivnikom-vijskovo-muzichnogo-centru-romanom-pavlivim (дата звернення 18.01.2024).
Луканська, А. (2024). Пісня – це частина ідентичності. Голос України. 30 березня.
Народний самодіяльний духовий оркестр Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» URL: https://khai.edu/ua/studentu/samodeyatelnost/orkestr/ (дата звернення 19.01.2024).
Руденко, Т. (2024). Фанфари нескореності: у Києві звучатиме твір, на який надихнула молитва бійців «Азова». Україна молода. 17 січня.
Сисак І. «Знищення української культури є ключовим елементом російської агресії»: письменник Дейв Еґґерс URL: https://www.radiosvoboda.org/a/eggers-zvit-vtrat.html (дата звернення 19.01.2024).
Шевел, І. (2024). Культурний конфлікт під час війни: соціокультурний дискурс українського опору. Теорія та історія культури. Питання культурології. 44с.
Переглядів статті: 12
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2024-12-27
Як цитувати
Сіончук, О. В. (2024). ОСОБЛИВОСТІ РЕПЕРТУАРУ ДЛЯ ДУХОВИХ ОРКЕСТРІВ В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОЇ ВІЙНИ ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ЗБЕРЕЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (4), 105-110. https://doi.org/10.32782/ART/2024-4-18