ПОЛІТЕХНІЧНІ КОЛЕДЖІ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ

  • Ван Хунмін Національний університет біоресурсів і природокористування України
Ключові слова: професійна освіта, політехнічний коледж, студент, Китайська Народна Республіка

Анотація

Статтю присвячено вивченню місця і ролі політехнічних коледжів у системі професійної освіти Китайської Народної Республіки, а також їх значення для підготовки фахівців на сучасному етапі розвитку КНР. Представлено три періоди історії професійно-технічної освіти в Китаї та зазначено щодо її трансформації у професійну. Встановлено, що політехнічні коледжі є відносно новим типом закладів освіти, який виник у процесі реформування й модернізації професійно-технічної освіти. Вони є закладами освіти, які надають професійно-технічну освіту в різних галузях, включаючи охорону здоров’я, техніку, технології, сферу гостинності, бізнес, інформаційні технології тощо. Політехнічні коледжі зазвичай поєднують теоретичні знання з практичними навичками. Студенти мають можливість отримати досвід практичної роботи в реальних умовах завдяки практиці на виробництві й стажуванню в провідних компаніях. Останнім часом набула поширення тенденція щодо залучення до проведення занять практиків – представників виробництва і бізнесу. Політехнічні коледжі застосовують різні форматами навчання, що сприяє підвищенню мотивації студентів до навчання і їхньому працевлаштуванні у майбутньому. Деякі коледжі вже запровадили програми професійно-технічної освіти, які були розроблені спільними зусиллями викладачів і виробничників, з метою врахування у програмах передових тенденцій в галузі, а також регіональних потреб. У коледжах приділяється увага не тільки фаховій підготовці, а й розвитку так званих мяких навичок, зокрема комунікатиних умінь, здатності до встановлення контактів і умінь роботи в команді. Констатовано, що функціонування політехнічних коледжів перебуває під пильним контролем держави,що стосується як змісту освітніх програм, так і засобів забезпечення їх реалізації, обладнання тощо. Визначено специфічні переваги політехнічних коледжів: поєднання теорії з практикою, швидке реагування на ситуацію на ринку праці й запити роботодавців, можливість прямого виходу випускників на ринок праці, залучення практиків до викладання й широка пропозиція практик і стажування на виробництві.

Посилання

Іщенко, Р. М., Манько, Д. Ю. (2016). Вища технічна освіта в Китаї на сучасному етапі. Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. №1. С. 3–8.
Пазюра, Н. В. (2008). Особливості розвитку професійно-технічної освіти в Китаї (остання чверть ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Ін-т пед. освіти і освіти доросл. АПН України. К., 2008. 22 с.
Тенденції розвитку шкільної освіти в країнах ЄС, США та Китаї: монографія (2021). За заг. ред. О.І. Локшиної. К., КОНВІ ПРІНТ. 350 с.
Чиж, Б.І. (2021). Поняття та особливості професійної освіти. Юридичний науковий електронний журнал. 2021. № 9. С. 389–391.
Шацька, О.П. (2011). Тенденції розвитку вищої педагогічної освіти в КНР (70-ті рр. XX ст. – початок XXI ст.). Порівняльно-педагогічні студії. № 2(8). С. 54–63.
Education in China. A Snapshot. (2016). OECD.
Xiangying, Hu. (2024). Exploration of Talent Training Models in Higher Vocational Education. Frontiers in Educational Research. Vol. 7, Issue 5: 175-179.
Liu Fengmei, Lai R.C. (2023). Research on Improving the Quality of Talent Trainingin Higher Vocational Colleges in China. Strategies and Opportunities for Technology in the Metaverse World. January 23.
TVET. (2023). The Benefits of TVET: Why Technical and Vocational Education and Training is a Smart Choice. TVET Journal. January 23.
Переглядів статті: 9
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2024-12-27
Як цитувати
Хунмін, В. (2024). ПОЛІТЕХНІЧНІ КОЛЕДЖІ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (4), 123-126. https://doi.org/10.32782/ART/2024-4-21