ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ У ПОЛІТЕХНІЧНИХ КОЛЕДЖАХ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ

  • Тетяна Володимирівна Потапчук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0003-1680-6976
Ключові слова: професійна підготовка, студенти, майбутні спеціалісти, політехнічні коледжі, Китайська народна республіка

Анотація

У статті розглянуто вплив глобалізаційних та інтеграційних процесів на формування єдиного демократичного простору, заснованого на дотриманні прав людини, забезпеченні фундаментальних свобод, спільному ринку праці та загальній безпеці. В умовах стрімких змін на ринку праці зростає потреба у висококваліфікованих фахівцях, здатних до адаптації, технічного мислення, підприємницької діяльності та застосування інноваційних підходів у професійній сфері. Проаналізовано особливості функціонування політехнічних коледжів КНР, які тісно співпрацюють з промисловістю, що сприяє адаптації навчальних програм до потреб ринку праці. Основна увага приділена модульному підходу до навчання, розвитку дуальної освіти, інтеграції STEM-дисциплін та підтримці інноваційного мислення серед студентів. Розглянуто механізми залучення здобувачів освіти до науково-дослідної діяльності, стартап-проєктів та підприємницької діяльності, що сприяє підготовці висококваліфікованих спеціалістів у галузях високих технологій. Досліджено нормативно-правову база освіти Китайської Народної Республіки на основі аналізу законодавчих та нормативних документів китайською та англійською мовами. Розглянуто основні законодавчі акти, зокрема Закон про освіту, Закон про професійну освіту, Закон про вищу освіту та Закон про розвиток громадянської освіти. Визначено їхній вплив на державну політику у сфері професійної та вищої освіти, а також на правове регулювання підготовки фахівців, зокрема у технічних галузях. Проаналізовано роль освіти в модернізації КНР, яка за останні десятиліття досягла значних технічних та економічних успіхів, ставши однією з найдинамічніших країн світу. Особлива увага приділена вищій освіті, яка є стратегічно важливим елементом реформ і модернізації країни, що сприяє підвищенню політичного статусу, геополітичного впливу та економічного прогресу. Водночас доступність високоякісної вищої освіти є складовою реалізації принципів соціальної справедливості в китайському суспільстві. Також подано формування мережі елітних вищих навчальних закладів Китаю, які прагнуть зайняти провідні позиції в міжнародних рейтингах.

Посилання

Цицюра, К. В. (2023). Професійна підготовка майбутніх бакалаврів З бізнес-економіки в університетах Китайської народної республіки: дис.. … доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. ДЗВО Університет менеджменту освіти НАПН України, Київ, 287 с.
Bray, M. (2003). Control of education: Issues and tensions in centralization and decentralization. In R. F. Arnove, C. A. Torres (Eds.) Comparative education: The dialectic of the global and the local. Lanham, MD: Rowman & Littlefield. 127 р.
Borthwick, S. (1983). Education and Social Change in China: The Beginnings of the Modern Era (Stanford: Hoover Institution Press; Bailey, Reform the People. 216 р.
Pepper, S. (1990). China’s education reform in the 1980s: Policies, issues and historical perspectives Berkeley, CA: University of California Press. 205 р.
Lewis, P. (2010). An inside perspective of economics education in China. International. Journal of Pluralism and Economics Education. № 1(4). Р. 324–326.
Ryan, J. (2019). Education in China: Philosophy, politics and culture. John Wiley & Sons. 208 р.
Dello-Iacovo, B. (2009). Curriculum reform and ‘Quality Education’ in China: An overview. International Journal of Educational Development. № 29. Р. 241–249.
Cai, Y. (2013). Chinese higher education: The changes in the past two decades and reform tendencies up to 2020. In L.d.C. Ferreira, J. A. G. Albuquerque (Eds.), China and Brazil: Challenges and Opportunities. Р. 91–118.
Zhao, F. A. (1998). remarkable move of restructuring: Chinese higher education. Education Policy Analysis Archives. № 6(5). URL: https://epaa.asu.edu/ojs/article/viewFile/572/695
Іщенко, Р. М., Манько, Д. Ю. (2016). Вища технічна освіта в Китаї на сучасному етапі. Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. №1. С. 3–8.
Пазюра, Н. В. (2008). Особливості розвитку професійно-технічної освіти в Китаї (остання чверть ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Ін-т пед. освіти і освіти доросл. АПН України. К., 22 с.
Пироженко, Л., Смолінчук, Л. (2023). Сучасний стан і напрями розвитку вищої освіти в КНР. Вісник НАУ. Серія: Педагогіка. Психологія, 1(22). С.70-78.
Гала, С. В. (2012). Функціонування системи вищої освіти Китаю: аналіз досвіду. Актуальні проблеми економіки, № 9 (135). С. 72–75.
Хоменко, О. В. (2014). Стратегія формування університетів світового класу Китаю. Дослідницькі університети: світовий досвід та перспективи розвитку в Україні. Київ, С. 159–174.
Ван Сян (2024). Сутність і структура професійної самореалізації здобувачів вищої освіти КНР. Journal «ScienceRise: Pedagogical Education». №4 (61). С. 61–66.
Переглядів статті: 8
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2024-12-27
Як цитувати
Потапчук, Т. В. (2024). ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ У ПОЛІТЕХНІЧНИХ КОЛЕДЖАХ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (4), 87-93. https://doi.org/10.32782/ART/2024-4-15