ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА

  • Тетяна Володимирівна Потапчук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0003-1680-6976
  • Юліана Вікторівна Шеретюк Рівненський державний гуманітарний університет https://orcid.org/0009-0003-4918-5405
Ключові слова: творча індивідуальність, здобувачі вищої освіти, хореографічне мистецтво, танцювальне мистецтво, формування естетичної культури

Анотація

У статті розглядається важливість хореографічного мистецтва як ефективного засобу розвитку творчої індивідуальності здобувачів вищої освіти. Актуальність теми зумовлена потребою формування креативних, адаптивних фахівців, здатних до інноваційного мислення та самовираження в умовах швидко змінюваного суспільства. Проаналізовано різні аспекти впливу хореографії на студентів, зокрема, розвиток емоційної інтелігентності, комунікаційних навичок та здатності до командної роботи. Зазначено, що заняття танцями формують у студентів уміння висловлювати емоції, розуміти почуття інших та налагоджувати міжособистісні зв’язки. Крім того, хореографічні практики сприяють розвитку самодисципліни, адже для досягнення успіху в танці потрібні регулярність та наполегливість. Особливу увагу приділено процесу саморозвитку, який забезпечує хореографічна освіта. Це не лише фізична активність, а й форма творчого самовираження, що допомагає студентам відкривати нові грані власної особистості. Через хореографію здлбувачі вищої освіти вчаться спілкуватися без слів, виражати свої ідеї та емоції, що збагачує їхній культурний та естетичний досвід. Підкреслюється важливість створення креативного середовища, яке сприяє розвитку лідерських, моральних та професійних якостей студентів. Подано ефективні методи, зокрема імпровізація, театралізація, робота зі сценаріями, створення ситуацій успіху та естетотерапія, які активізують творчі здібності і підвищують мотивацію до саморозвитку. Крім того, акцентовано увагу на можливостях хореографічного мистецтва у розвитку творчої індивідуальності здобувачів вищої освіти, підкреслюючи її роль у формуванні емоційної виразності та критичного мислення, що є важливими для професійного зростання. Наголошено на значенні хореографічного мистецтва як важливого інструменту для професійної підготовки та формуванні особистості студента, здатної до критичного мислення та творчого підходу в будь-якій сфері діяльності.

Посилання

Андрощук Л. М. (2013). Індивідуальний стиль діяльності педагога-хореографа як наукова проблема. Народна освіта, 1 (19). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=984.
Бірюкова Л. А. (2009). Педагогічна проблеми розвитку творчої індивідуальності вчителя музики. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. № 2. С. 249–256.
Куценко С. В. (2015). Педагогічна майстерність майбутніх вчителів хореографії як гарант ефективності формування творчого потенціалу. Актуальні питання мистецької освіти та виховання, 1–2, С. 113–121.
Поклад І. М. (2003). Деякі аспекти виховання особистості засобами хореографічного мистецтва. Матеріали до українського мистецтвознавства (на пошану А.І. Мухи) : збірник наукових праць НАН України та Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнографії ім. М.Т. Рильського за матеріалами Міжнародної наукової конференції «Україна на межі тисячоліть: етнос, нація, культура». Київ, Вип. 3. С. 179–183.
Поклад І. М. (2005). Розвиток творчого потенціалу особистості в навчально-виховному процесі. Проблеми гуманізації навчання та виховання у вищому закладі освіти : Матеріали третіх Ірпінських міжнародних науково-педагогічних читань. Ірпінь : Національна Академія ДПС України, С. 471–473.
Таранцева О. О. (2002). Формування фахових умінь майбутніх учителів хореографії засобами українського народного танцю: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ. 20 с.
Фриз П. І. (2007). Зміст, форма і сутність хореографічної культури та її вплив на творчий розвиток особистості дитини. Музикознавчі студії. Наукові збірки ЛДМА імені М.В. Лисенка. Львів. Вип. 16. С. 15–23.
Переглядів статті: 32
Завантажень PDF: 17
Опубліковано
2024-11-21
Як цитувати
Потапчук, Т. В., & Шеретюк, Ю. В. (2024). ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (2), 27-32. https://doi.org/10.32782/ART/2024-2-5