ІГРОВІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ МУЗИЧНО-РИТМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

  • Вікторія Іванівна Буцяк
Ключові слова: музичне мистецтво, учні, діяльність, рух, ритм, ігрові форми.

Анотація

Модернізація змісту та методів вітчизняної мистецької освіти супроводжується впровадженням ефективних підходів і нових форм до музично-естетичного розвитку школярів. У пропонованій статті розглянуто питання про значення ігрових форм організації музично-ритмічної діяльності учнів, які забезпечують рухову активність, розвиток музичних здібностей і окремих ритмічних навичок, усвідомлення естетичної виразності ритму як засобу виразності та мають оздоровчий ефект. Природною реакцією дітей на музику є рух, який посилює емоційний відгук на неї, інтерес, увагу, радісне відчуття та задоволення. Під час музичних занять ця мимовільна моторно-емоційна реакція стає осмисленою та виразною на основі застосування різних організаційних форм, спеціальних методів і прийомів, ігрових також. Актуалізовано думку, що гра є провідним видом діяльності дітей, яка задовольняє їхні біологічні, духовні та соціальні потреби. Вона сприяє активному пізнанню довкілля та себе в ньому, усвідомленню власного «Я» і своїх можливостей, посиленню прагнення застосовувати набуті знання в різних ігрових ситуаціях, розвитку вміння орієнтуватись у нових умовах і критично оцінювати отриманий результат, прагнути до його вдосконалення, самостійності та творчості. Як активна творча діяльність гра спрямована на вираження емоційної реакції на музичний твір через відповідні рухи тіла, які допомагають повніше сприйняти та пізнати його художньо-образний зміст, засоби музичної виразності. Окрім цього, ритмічно організовані рухи під музику чинять на особистість дитини терапевтичну дію, покращують її фізичний, психологічний і емоційний стан. Організація музичної діяльності з ритмічного розвитку школярів на уроках музичного мистецтва та в позаурочний час потребує активної роботи педагога, його гнучкості в реагуванні на освітні потреби та запити, а також відкритості до інновацій і творчості.

Посилання

Пермяков О., Власенко І., Лаврентьєва О. (2014). Дидактичні ігри на уроках музики. Київ: КНТ. 271 с.

Гавриш Н. (2012). Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей. Київ: Видавничий дім «Слово». 256 с.

Гумінська О. (2020). Технологія самовираження учнів у процесі колективного музикування. Мистецтво та освіта, № 3 (97). С. 20–25.

Савченко М. (2014). Виховання самостійності у дітей старшого дошкільного віку в ігровій діяльності. Автореф. дис. ... канд. пед. наук. Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. 18 с.

Чеснокова Л., Золотарьова О. (2019). Заняття з логоритміки для дітей з вадами мовлення. Харків: Вид. група «Основа». 160 с.

Переглядів статті: 47
Завантажень PDF: 36
Опубліковано
2023-10-30
Як цитувати
Буцяк, В. І. (2023). ІГРОВІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ МУЗИЧНО-РИТМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (1), 5-8. https://doi.org/10.32782/ART/2023-1-1

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають