ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ СТУДЕНТІВ-БАЯНІСТІВ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ТЕКСТОЛОГІЧНИХ ЗАСОБІВ МУЗИЧНОЇ ВИРАЗНОСТІ

  • Станіслав Сергійович Димченко
Ключові слова: міхові прийоми гри, тремоло міхом, баянне виконавство, баянна музика, українські композитори

Анотація

У статті розглянуто методичні та теоретичні питання, які продовжують дослідження різних аспектів розвитку баянної вітчизняної музики, питання ретельного вивчення художніх особливостей і стильових рис професійних творів для баяна, які визначаються в сучасному музикознавстві як відправні опуси у процесі професіоналізації й академізації галузі виконавського мистецтва. На основі аналізу фундаментальних робіт відомих учених-музикознавців і педагогів-музикантів сформульовані питання про специфічні особливості виконання текстологічних засобів музичної виразності (сучасних прийомів гри міхом), що є важливим критерієм визнання рівня музичної зрілості виконавця, його професійної майстерності, а також рівня його сформованості як майбутнього викладача фахових дисциплін. У результаті проведеного дослідження шляхом аналізу сучасної наукової, монографічної літератури здійснено спробу вивчити та розкрити специфічні особливості виконання на баяні сучасних прийомів міхової гри: тремоло. Проаналізовано чинники, що стимулювали та засвідчили новий етап у розвитку виконавської майстерності баяніста.

Посилання

Князєв Вл. (2011). Теоретичні основи виконавської підготовки баяніста-акордеоніста. Івано-Франківськ: Місто НВ. 216 с.
Єргієв І. (2008). Український «модерн-баян» – феномен світового мистецтва: навчальний посібник для вищих музичних навчальних закладів. Одеса: Друкарський дім. 168 с.
Шишин В. (1991). Специфічні прийоми гри на баяні: методична розробка. 23 с.
Алєксєєв І. (1960). Методика викладання гри на баяні. М.: Музика. 156 с.
Сташевський А. (2013). Сучасна українська музика для баяна: виражальні засоби, композиційні технології, інструментальний стиль: монографія. Луганськ: Янтар. 328 с.
Крупин А. (1985). О некоторых принципах освоения современных приемов меха баянистами. Вопросы музыкальной педагогики. Вып. 6. Сов. композитор. С. 23–34.
Давидов М. (2006). Теоретичні основи формування виконавської майстерності баяніста: підручник для вищих та середніх музичних навчальних закладів. Київ: Муз. Україна. 308 с.
Липс Ф. (1985). Мистецтво гри на баяні. М.: Музика. 157 с.
Семенов В. (2003). Сучасна школа гри на баяні. М.: Музика. 216 с.
Переглядів статті: 41
Завантажень PDF: 32
Опубліковано
2023-12-05
Як цитувати
Димченко, С. С. (2023). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ СТУДЕНТІВ-БАЯНІСТІВ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ТЕКСТОЛОГІЧНИХ ЗАСОБІВ МУЗИЧНОЇ ВИРАЗНОСТІ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (2), 10-16. https://doi.org/10.32782/ART/2023-2-2