ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОТИВАЦІЇ ЯК ПЕРЕДУМОВА ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ ЗАКЛАДІВ

  • Марія Миколаївна Остапчук
  • Олена Костянтинівна Никон
Ключові слова: самостійна робота студентів, формування професійної мотивації навчання, активізації творчої діяльності засобами читання з листа та методом ескізного вивчення творів.

Анотація

У статті розкриваються форми та методи самостійної роботи студентів, які направлені на формування професійної мотивації шляхом удосконалення виконавських навичок гри на фортепіано, а саме: засобами читання нот з листа й ескізним методом роботи над музичними творами, які розглядаються в аспекті початкового етапу навчання. Формування професійних компетенцій фахівця будь-якого напряму підготовки є головним завданням освітніх програм. На тлі реформування вищої школи пошук нових, прогресивних методів навчання в галузі музичної освіти, що ґрунтуються на методології гуманістичної парадигми, особистісно орієнтованого навчання, спрямованого на розвиток здібностей студента й активізацію його творчої діяльності. Як показує досвід, досягти позитивного результату в удосконаленні навичок гри на фортепіано можна тільки за умови мотивації навчання. Уведення у програму курсу «Фортепіано» таких форм роботи, як читання нот з листа й ескізне вивчення творів, на нашу думку, сприятиме її формуванню. Зазначимо, що серед студентів є такі, що не мають належної довузівської підготовки гри на інструменті. Це зумовлено вимогами вступу на деякі спеціалізації. Робота з такими студентами вимагає специфічних підходів у методах навчання та відповідної мотивації. Це перший аспект проблеми. Другий полягає у структурі навчальних програм дисциплін. Ми неодноразово підкреслювали, що кількість аудиторних годин, відведених на вивчення тієї чи іншої дисципліни, становить 1/3 від загальної їх кількості, а 2/3 – це самостійна робота студента під керівництвом викладача. Ефективне використання цього часу, тобто правильний зміст, форми роботи, методи контролю, репертуар тощо, направлене на вдосконалення виконавських навичок і водночас активізацію творчої діяльності студента.

Посилання

Воробкевич Т. (2001). Методика викладання гри на фортепіано. Львів, 222 с.
Нейгауз Г. (1987). Про мистецтво фортепіанної гри. М., 240 с.
Падалка Г. (2008). Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). Київ: Освіта України. 274 с.
Ципін Г. (1984). Навчання грі на фортепіано. М., 176 с.
Переглядів статті: 36
Завантажень PDF: 30
Опубліковано
2024-01-15
Як цитувати
Остапчук, М. М., & Никон, О. К. (2024). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОТИВАЦІЇ ЯК ПЕРЕДУМОВА ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ ЗАКЛАДІВ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (1), 39-42. https://doi.org/10.32782/ART/2023-1-8