ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОТИВАЦІЇ ЯК ПЕРЕДУМОВА ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ ЗАКЛАДІВ
Анотація
У статті розкриваються форми та методи самостійної роботи студентів, які направлені на формування професійної мотивації шляхом удосконалення виконавських навичок гри на фортепіано, а саме: засобами читання нот з листа й ескізним методом роботи над музичними творами, які розглядаються в аспекті початкового етапу навчання. Формування професійних компетенцій фахівця будь-якого напряму підготовки є головним завданням освітніх програм. На тлі реформування вищої школи пошук нових, прогресивних методів навчання в галузі музичної освіти, що ґрунтуються на методології гуманістичної парадигми, особистісно орієнтованого навчання, спрямованого на розвиток здібностей студента й активізацію його творчої діяльності. Як показує досвід, досягти позитивного результату в удосконаленні навичок гри на фортепіано можна тільки за умови мотивації навчання. Уведення у програму курсу «Фортепіано» таких форм роботи, як читання нот з листа й ескізне вивчення творів, на нашу думку, сприятиме її формуванню. Зазначимо, що серед студентів є такі, що не мають належної довузівської підготовки гри на інструменті. Це зумовлено вимогами вступу на деякі спеціалізації. Робота з такими студентами вимагає специфічних підходів у методах навчання та відповідної мотивації. Це перший аспект проблеми. Другий полягає у структурі навчальних програм дисциплін. Ми неодноразово підкреслювали, що кількість аудиторних годин, відведених на вивчення тієї чи іншої дисципліни, становить 1/3 від загальної їх кількості, а 2/3 – це самостійна робота студента під керівництвом викладача. Ефективне використання цього часу, тобто правильний зміст, форми роботи, методи контролю, репертуар тощо, направлене на вдосконалення виконавських навичок і водночас активізацію творчої діяльності студента.
Посилання
Нейгауз Г. (1987). Про мистецтво фортепіанної гри. М., 240 с.
Падалка Г. (2008). Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). Київ: Освіта України. 274 с.
Ципін Г. (1984). Навчання грі на фортепіано. М., 176 с.