ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Анотація
У статті розглядаються інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), їх класифікація та характеристики, оскільки створення та розвиток інформаційного суспільства передбачає їх широке застосування в освіті. Прискорення розвитку є суттєвою та специфічною рисою всього суспільного процесу. Система освіти – не виняток. Інноваційні процеси, що поєднують створення, освоєння та застосування педагогічних нововведень, через таку єдність здатні значно прискорити процеси оновлення школи, системи освіти загалом. За названою вище тенденцією ховається вага різноманіття протиріч, властивих сучасній системі освіти. Провідне протиріччя першого етапу між старим і новим породжується як соціальними, так і педагогічними потребами у зміні системи освіти та її складових частин. Натепер такі потреби характеризують нову якість людського життя, пов’язану насамперед з науково-технічним прогресом, глобальними проблемами сучасності, тобто необхідністю вирішення як внутрішньодержавних, так і світових соціально-економічних та педагогічних завдань. Усе це вимагає оновлення змісту, процесу навчання та виховання на всіх етапах безперервної освіти [1, c. 63]. Величезні соціальні перетворення, а саме бурхливий науково-технічний прогрес, який відбувся у нашій країні, ставить дедалі вищі вимоги до навчання і виховання кожної людини, для її освіти і самоосвіти, для її психічного розвитку. В цих умовах стає особливо актуальним формування в усіх людей активної життєвої позиції у праці та у навчанні. Основи такого виховання закладаються вже у школі насамперед завдяки повсякденній навчально-виховній роботі педагогів із учнями. Реалізація цього становища можлива лише у тому випадку, якщо система навчання буде максимально орієнтована на особистість здобувача, його реальні потреби і мотиви, соціокультурні та індивідуальні програми розвитку. Тому побудова навчального процесу має здійснюватися з погляду логіки розвитку особистості здобувача, його суб’єктивного внутрішнього стану, його індивідуальної програми засвоєння мови, що вивчається. Щоб реалізувати це становище, необхідно впроваджувати у практику дидактико-методичні технології, метою яких є постійне збагачення досвідом творчості, формування механізму самоорганізації особистості кожного, хто навчається [1, c. 65].
Посилання
2. Кочубей Л. Особливості сучасних інформаційно-комунікативних технологій в Україні. Наукові записки ІПіЕНД ім. І.Ф. Кураса НАН України. Випуск № 3 (89). 2019. С. 44–70.
3. Шарпіта В.С. Особливості розвитку інформаційно-комунікаційних технологій у сучасних умовах української економіки / В.С. Шарпіта, Н.О. Іванченко. Науковий журнал «Економіка і суспільство». Випуск № 10. Мукачівський державний університет. 2017. С. 911–915.