ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ВПЛИВ ЗАСОБІВ АТЛЕТИЧНОЇ ГІМНАСТИКИ НА РІВЕНЬ ФІЗИЧНОЇ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ ЮНАКІВ 15–17 РОКІВ
Анотація
У статті на основі проведених теоретичних досліджень висвітлені актуальні питання процесу фізичного виховання засобами атлетичної гімнастики. Подані результати експериментально підтвердженого позитивного впливу засобів атлетичної гімнастики на рівень фізичної працездатності юнаків 15–17 років. У роботі висвітлені актуальні питання процесу фізичного виховання юнаків старшої школи: підвищення ефективності, поліпшення рухової активності, індивідуального підходу, збереження і зміцнення здоров’я. Завдання роботи: 1) розробити та апробувати програму диференційованого підходу в навчанні атлетичної гімнастики юнаків 15–17 років; 2) експериментально перевірити ефективність впливу розробленої методики на рівень фізичного здоров’я учнів старшої школи. Для перевірки ефективності розробленої методики і змісту фізичного виховання проведено педагогічний експеримент з юнаками 15–17 років шкіл м. Рівне. Математична обробка результатів експерименту показала вірогідно (Р<0,05) вищий рівень фізичного здоров’я юнаків старших класів експериментальних груп, що підтверджує позитивний вплив запропонованої методики. У фізичному вихованні юнаків старшої школи ми застосовували методику поділу їх на групи за станом фізичного здоров’я, на основі чого здійснювався диференційований підхід у визначенні дозування обсягу та інтенсивності вправ відповідно до індивідуально-групових особливостей.
Посилання
2. Безкопильний О.О. Диференційований підхід при початковому навчанні плавання дітей з різними властивостями основних нервових процесів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02. Харків, 2009. 23 с.
3. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 10–11 класи (*Рівень стандарту) : наказ МОН України № 451 від 22.03.2017р. / авт. М.В. Тимчик, Є.Ю. Алексєйчук, В.В. Деревянко, В.М. Єрмолова, В.О. Сілкова.
4. Дейніченко Т.І. Диференціація навчання в процесі групової форми його організації (на прикладі предметів природничо-математичного циклу) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.09. Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. Харків, 2006. 21 с.
5. Сітовський А.М. Диференційований підхід у фізичному вихованні підлітків з різними темпами біологічного розвитку (на прикладі школярів 7-х класів) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Львів. держ. ун-т фіз. культури. Львів, 2008. 20 с.
6. Гайдук І. Атлетична гімнастика в системі фізичного виховання дітей старшого шкільного віку. Молода спортивна наука України : збірник наукових праць з галузі фізичної культури та спорту. Вип. 10. У 4-х т. Львів : НВФ «Українські технології», 2006. Т. 1. С. 141–144.
7. Глазирін І.Д. Основи диференційного фізичного виховання. Черкаси : Відлуння-Плюс, 2003. 352 с.
8. Корягин В.М. Особенности измерения упруговязких свойств скелетных мышц человека. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : збірник наукових праць / за ред. С.С. Єрмакова. Харків : ХХПІ, 2003. № 1. С. 61–65.
9. Олешко В.Г. Силові види спорту : підручник для студентів вузів фізичного виховання і спорту. Київ : Олімпійська література, 1999. 190 с.