ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ НЕМОВНОГО ЗВО У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
Анотація
Професійно-комунікативна спрямованість підготовки з іноземної мови сьогодні визнається пріоритетним напрямом у модернізації освіти та має велике значення для формування компетентного та професійного фахівця. У статті розглянуто способи екологічного виховання молодого покоління на прикладі практики викладання дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» у немовному виші на різних етапах навчання: бакалаврат, магістратура. У процесі проведення занять з іноземної мови можуть бути використані спеціальні методи, педагогічні технології, екологічно орієнтовані заняття із застосуванням спеціальних текстів, що розширює словниковий запас на тему захисту навколишнього середовища, виховують правильну взаємодію із зовнішнім середовищем, а головне – формують загальну екологічну культуру людини. Автори наголошують, що існує дуже мало досліджень проблеми екологічної підготовки здобувачів вищої освіти засобами гуманітарних наук. Практика підтверджує висловлену багатьма вченими думку про те, що рівень екологічної освіти у сьогоднішній вищій школі залишається невисоким. Все більш усвідомлюється, що екологічна підготовка студентів будь-яких ЗВО є однією з найважливіших проблем теорії та практики вищої школи. Це пов’язано з відсутністю альтернативних програм, які б враховували специфіку майбутніх спеціальностей, і навіть розробленого комплексу методичних посібників, які б забезпечили ці програми. Екологічна освіта розглядається як один із компонентів глобальної освіти, оскільки процес навчання іноземної мови сприяє виробленню практичних умінь та навичок щодо збереження та оздоровлення природного середовища.Автори наголошують, що формування екологічної культури засобами вивчення іноземної мови ґрунтується на розвитку мотиваційного, змістовного та процесуального компонентів у їхній єдності.Педагогічні методи та технології, інтегративні екологічні програми, які використовуються під час навчання студентів іноземної мови, підвищують зацікавленість студентів, розширюють словниковий запас, спонукають до активного спілкування, розвивають глобальний, системний погляд на екологічні проблеми, формують цілісний світогляд майбутнього фахівця.
Посилання
2. MacGregor S. English for Specific Purposes in Higher Education: Teaching English to Ecologists. Springer. 2017. 520–531 pp.
3. Swales J. M., Feak C. B. Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills (3rd ed.). University of Michigan Press. 2012. 420–428 рр.
4. Hyland K. Academic Discourse: English in a Global Context. Continuum. 2009. 16–27 рp.
5. Price G. English for Science and Technology. Routledge. 2011. 24–33 pр.
6. Ives J. Teaching English for Specific Purposes: A Case Study Approach. Cambridge University Press. 2018. 191–200 рр.
7. Richards J. C., Rodgers T. S. Approaches and Methods in Language Teaching (3rd ed.). Cambridge University Press. 2014. 322–329 рр.