ОСОБЛИВОСТІ ЗВУКОТЕХНІЧНОГО ЗАПИСУ СПІВАКІВ ЕСТРАДНОГО ЖАНРУ У ФОРМАТІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО СУПРОВОДУ

Ключові слова: естрадний вокал, інструментальний супровід, студія звукозапису, акустика приміщення, мікрофон, тембральне забарвлення

Анотація

У статті розглянуто чинники різноманітних аудіовізуальних процесів звукотехнічного запису естрадних творів з акустичним інструментальним супроводом. Охарактеризовано мистецькі технології звукозаписуючих компонентів у студійній та концертній діяльності. Здійснено огляд спеціалізованої літератури відповідно до впливу естетики звукозапису на формат якісного, професійного рівня озвучення естрадних творів періоду другої половини ХХ ст. дотепер. Проаналізовано вектори сучасної сценофонії як нової звукотехнічної концепції, що засвідчує радикальну трансформацію різноманітних музично-звукових елементів у процесі створення аудіопродукту естрадного жанру. Визначено алгоритм використання мікрофонної техніки, чинники розрізнення акустичних звукових планів у форматі озвучування естрадних творів з інструментальним супроводом у студійних майстернях та на концертних майданчиках. Розкрито вплив естетики звукозапису на динаміку вдосконалення майстерності співака естрадного жанру, який користується різними модулями технічно-апаратних програм комп’ютерного устаткування. Охарактеризовано відповідні елементи роботи у студії звукозапису, зокрема коригування артикуляції тексту відносно акустичних умов, досягнення ревербераційної емісії голосу у відтворенні звучання в навушниках, налаштування динамічної компресаторності для уникнення «перетисненого» вокалу, відпрацювання балансу між звучанням голосу естрадного співака та гучністю інструментального супроводу. Робота в студії для сучасного естрадного співака є однією з найважливіших функцій у його творчій кар’єрі, тому вкрай важливо допомогти йому в цій новій та мало вивченій справі.

Посилання

Зосім О.Л. (2017). Східнослов’янська духовна пісня: сакральний вимір: монографія. Київ: НАКККіМ, 328 с.
Кравченко О. (2008). Планування студійних приміщень і звукоізоляція. ПРО: звук, світло, музичні інструменти: зб. ст. Київ: Всеукраїнська асоціація дистриб’юторів і продавців професійного звукового та світлового обладнання, музичних інструментів, 1, 64–71.
Рябуха Т.М. (2017). Витоки та інтонаційні складові української пісенної естради: дис. … канд. мистецтвознавства: 17.00.03. Харків, 203.
Owsinski B. (2005). The Recording Engineer`s handbook. Boston: ArtistPro, 368 p.
Gibson B. (2004). Sound Advice on Recording and Mixing Vocal. London: ProAudio Press, 80 p.
Бобул І. (2018). Жанрові форми та стильові конотації вокально-естрадного виконавства в музичній культурі України кінця ХХ – початку ХХI століття: автореф. дис. … канд. мистецтвозн.: 26.00.01. Київ, 23 с.
Переглядів статті: 27
Завантажень PDF: 19
Опубліковано
2024-06-28
Як цитувати
Овсіюк, Н. М., Прокопюк, Л. В., & Сметана, О. П. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ЗВУКОТЕХНІЧНОГО ЗАПИСУ СПІВАКІВ ЕСТРАДНОГО ЖАНРУ У ФОРМАТІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО СУПРОВОДУ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (1), 57-61. https://doi.org/10.32782/ART/2024-1-10