ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ З ЕКОНОМІКИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Валентин Володимирович Демський Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0003-4777-9392
  • Валентина Іванівна Мірошніченко Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-3931-0888
Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, підготовка бакалаврів з економіки, професійна діяльність, педагогічні умови підготовки бакалаврів.

Анотація

Стаття присвячена визначенню та обґрунтуванню педагогічних умов підготовки бакалаврів з економіки до використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності. Автори зазначають, що використання ІКТ сприяє успішному продукуванню змісти освіти, втіленню у практику творчих ідей та використанню нестандартних підходів до підготовки бакалаврів з економіки. Звертається увага на постійні змістові та організаційні трансформації у методиці підготовки бакалаврів з економіки, що пов’язано з удосконаленням технічних засобів, комп’ютерної техніки. Автори пропонують дотримання педагогами таких засад навчання: – створення творчо-пошукової атмосфери на заняттях, немає доцільності отримання студентом усієї інформації в готовому вигляді, бо за декілька таких занять його когнітивна спроможність може стати близькою до нуля; – помилковим є використання на заняттях лише однієї форми діяльності; – метою впровадження інноваційних ідей є реалізація нових підходів до методології навчання, застосуванні нових методик, технологічних потенціалів, мультимедійних засобів навчання задля результативності особистісного розвитку фахівця економічного профілю у подальшому. Педагогічні умови трактуються як чинники (обставини), які уможливлюють оптимальну взаємодію між учасниками освітнього процесу. Важливою функцією педагогічних умов є надання можливості науково-педагогічним працівникам реалізовувати керівництво отриманням інформації про ІКТ бакалаврами з економіки. Авторами пропонуються такі педагогічні умови підготовки бакалаврів з економіки до використання ІКТ у професійній діяльності: – спрямованість змісту освітнього процесу (фахових освітніх компонент) на використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності; – використання інтерактивних методів в процесі підготовки бакалаврів з економіки; – підвищення рівня інформаційно-комунікаційної компетентності науково-педагогічних працівників, що викладають дисципліни в бакалаврів з економіки; – розширення творчих можливостей професійного спілкування під час виробничої практики бакалаврів з економіки.

Посилання

Артюшина М. (2011) Психолого-педагогічні засади підготовки студентів економічних спеціальностей до інноваційної діяльності: автореф.. д-ра пед.. наук. Київ. 48 с.
Іванченко Є.А. (2008) Визначення та структура компетентності економіста. Педагогічні науки. Вип. 49, С. 240-245. URL: http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_49/57.pdf. Дата звернення: 19 грудня 2024.
КовальТ.І. (2008) Теоретичні та методичні основи професійної підготовки з інформаційних технологій майбутніх менеджерів-економістів: автореф. дис. д-ра пед. наук. Київ. 44 с.
Кірей К. О. (2008) Формування професійних знань майбутніх фахівців економічного профілю засобами мультимедіа: дис. канд. пед. наук. Вінниця. 283 с.
Ковальчук Г. О. (2010) Internet – навчання студентів з економічних дисциплін: можливості для професійної адаптації. Проблеми освіти. Вип. 63, ч. 1, с. 120–125.
Дутка Г.Я. (2009) Принцип фундаменталізації та його реалізація у математичній підготовці майбутніх економістів : автореферат дис. . д-ра пед. наук : 13.00.04 . Київ- 40 с.
Середіна, І. А. (2024). Особливості професійної підготовки майбутніх бакалаврів з економіки підприємства у закладах вищої освіти. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: педагогіка та психологія, (3). https://doi.org/10.54929/2786-9199-2024-3-02-02
Сьомкіна Т. В., Воскобоєва О. В., Ромащенко О. С. (2019) Підготовка економістів: інноваційний підхід. Економіка. Менеджмент. Бізнес.№ 1(27). С. 76–84.
Гуревич Р.С., Кадемія М. Ю., Уманець В.О. (2018) Інноваційні технології у закладах вищої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Вип. 51. Київ-Вінниця. С.5-11.
Сьомкіна Т.В., Лобань О.О. (2018) Адаптація вітчизняного ВНЗ до функціонування в умовах сучасного інституціонального середовища (організаційно-правовий аспект). Економіка. Менеджмент. Бізнес. № 2 (24). С. 36-42.
Rogers C. (1969) Freedom to learn: a view of what education might become. Columbus, OH: Charles Merrill. 358 p.
Гафіяк А., Мірошніченко В. І. (2019) Підготовка фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій засобами автоматизації освітніх процесів. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : педагогічні науки. Хмельницький. № 3(19). С. 85–98.
Герлянд Т.М., Кулалаєва Н.В., Пащенко Т.М., Романова Г.М., Романов Л.А. (2016) Веб-квест у професійному навчанні : методичні рекомендації. Київ: ІПТО НАПН України. 141 с.
Поясок Т. (2009) Система застосування інформаційних технологій у професійній підготовці майбутніх економістів: монографія. Кременчук. 346 c.
Винарчук Т.М. Роль і значення освітніх Веб-ресурсів у забезпеченні безперервної освіти педагога. URL: http://www.narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/10/statti/vinarchyk _t.htm Дата звернення: 20 грудня 2024.
Гаркавцев Є. І. (2015) Педагогічні умови формування професійної надійності майбутніх працівників органів внутрішніх справ України : дис. … канд. пед. наук. Харків. 292 с.
Коваль І. В. (2016) Правове виховання студентів у навчально-виховному процесі педагогічного коледжу : дис. … канд. пед. наук. Умань. 257 с.
Переглядів статті: 16
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2025-01-21
Як цитувати
Демський, В. В., & Мірошніченко, В. І. (2025). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ З ЕКОНОМІКИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (3), 17-22. https://doi.org/10.32782/ART/2024-3-3