ХУДОЖНЬО-ВИКОНАВСЬКА КОНЦЕПЦІЯ РЕГТАЙМУ В ІНСТРУМЕНТАЛЬНОМУ ЖАНРІ
Анотація
У запропонованій статті розкрито сутнісну характеристику регтайму, як важливого об’єкта в системі інструментального виконавства в період зародження та становлення джазу. На основі наукових праць здійснено спробу довести, що регтайм у музично-виконавській практиці здійснював важливий вплив на розвиток і формування музикантів і окремих оркестрових й ансамблевих колективів, розширив можливості використання різноманітних техніко-виконавських прийомів (переважно у фортепіанній грі, у якій виконавець застосовував нестандартні принципи поєднання правої та лівої руки та широкий спектр різноманітних метроритмічних малюнків). З’ясовано, що у виконавській практиці піаністів періоду регтайму викристалізовувались власні манери гри й особливі підходи до виконання регтаймових творів, які згодом використовувались у практиці джазових музикантів і в ансамблевій практиці. Доведено, що регтайм є також композиторським жанром, який увібрав у себе важливі риси європейської та джазової традиції. У цьому жанрі необхідно відмітити композитора та виконавця Скота Джопліна, який був основоположником зародження регтайму, заклавши підвалини та піднявши його на професійний рівень виконання, застосовував широкий спектр техніко-виконавських і художніх принципів. Пропонована стаття є науковим поглядом на предмет висвітлення регтайму як художньо-виконавського об’єкта у творчості джазових музикантів і оркестрових колективів, що спонукає до глибокого осмислення й аналізу.
Посилання
Полянський Ст. (2004). Стилістика раннього джазу. Київ. 116 с.
Коллієр Дж. (1984). Становлення джазу: популярний нарис; пров. з англ.; передм. та заг. ред. А. Медведєва / Дж. Коллієр. М.: Веселка. 390 с.
Колесников В. (2007). Великий Джеллі Ролл Мортон (монографічний нарис). Донецьк: Східний видавничий дім. 36 с.
Lomax A. (1999). Mister Jelly Roll. Berkly. 265 p.