ТВОРЧО-РОЗВИВАЛЬНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СУЧАСНОЇ ПІСНІ В ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ

Ключові слова: сучасна дитяча пісня, дошкільники, співочий розвиток, творчі завдання

Анотація

Статтю присвячено проблемі використання сучасної дитячої пісні у творчому розвитку дошкільників. Визначено, що спів є одним із головних видів музичної діяльності, у процесі якого розкривається творчий потенціал дитини, формується її емоційний інтелект, розвиваються вокальні навички та стимулюється креативність. З’ясовано необхідність оновлення дитячого пісенного репертуару в контексті сучасних тенденцій розвитку музичної культури. Низка наукових методів дослідження, зокрема аналізу і синтезу, порівняння, моделювання, узагальнення, дає змогу виявити особливості композиторської творчості для підростаючого покоління в умовах інтенсивного оновлення технічних засобів та реформування вітчизняної системи дошкільної освіти. Виявлено, що сучасні українські автори (М. Ведмедеря, Г. Волощак, Л. Горова, А. Комлікова, Н. Май, А. Мігай, А. Нюкало, О. Янушкевич) у своїх творах ураховують специфіку музично-виразових засобів жанру дитячої пісні: простоту мелодичних формул, доступність і образну виразність поетичних текстів. Різноманітна тематика сучасного дитячого пісенного репертуару (родинна, патріотична, анімалістична, пейзажна, ігрова) дає змогу музичному керівникові на заняттях із дошкільнятами ефективно розвивати співочий голос, а додаткові творчі завдання (імпровізація, інсценізація, руханки, колірні малюнки) заохочують вихованців проявляти свої фантазію та уяву. Разом із тим сучасна вокальна музика для дітей збагачена інтонаційним словником популярної естрадної пісні та здебільшого має мультимедійний інтерактивний контент. Великий вибір відеоматеріалів, фонограм, анімації, додатків-караоке передбачає активізацію дитячого інтересу до співів та сприяє творчому самовираженню зростаючої особистості

Посилання

Бабенко М. (2019). Специфіка роботи над пісенним твором з дітьми дошкільного віку (педагогічно-виконавський аспект). Сучасний культурний простір у мистецтвознавчому дискурсі: матеріали Міжн. дистанц. наук.- практ. конф., Київ, 14 листопада 2019 р. Київ: НАКККіМ, 224–225.
Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (2008) / ред. та упоряд. О.Л. Кононко; АПН України. Київ: Світич. 430.
Глушкова С., Пужай Г. (2016). Пісні українських композиторів для дітей: навчальний посібник: у 2-х ч. Полтава: ПНПУ імені В.Г. Короленка. Ч. І. 150.
Іваненко О. (2015). Особливості художньо-творчої діяльності учнів шкіл мистецтв на інтеграційних засадах. Вісник Інституту розвитку дитини. Серія «Філософія, педагогіка, психологія», 37, 65–70.
Рібцун Ю. (2022). Мобільні застосунки як засіб логопедизації роботи з дітьми із заїканням в умовах кризових викликів сучасності. Сучасна молодь у світі інформаційних технологій: матеріали IІІ Всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф., 16 травня 2022 р. / за ред. Н.В. Кириченко та ін. Херсон; Кропивницький: ВС. Вишемирський, 70–74.
Переглядів статті: 41
Завантажень PDF: 35
Опубліковано
2024-06-28
Як цитувати
Сварицевич, В. М., & Сварицевич, І. Л. (2024). ТВОРЧО-РОЗВИВАЛЬНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СУЧАСНОЇ ПІСНІ В ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (1), 89-93. https://doi.org/10.32782/ART/2024-1-15