ВОКАЛЬНА ПІДГОТОВКА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: РЕГІОНАЛЬНА СПЕЦИФІКА І ДИНАМІКА

Ключові слова: вокальна педагогіка, музична регіоналістика, мистецько-освітні практики, професійний профіль, співаки

Анотація

Статтю присвячено розгляду регіональних особливостей становлення і розвитку вокальної освіти як складової частини професійної підготовки майбутніх фахівців музично-виконавського та музично-педагогічного профілю. Застосування джерелознавчого, історико-культурного, аналітичного, компаративного методів дослідження дало змогу висвітлити організаційні та методичні засади викладацької діяльності педагогів-вокалістів у вищих навчальних закладах Рівного. Виявлено вплив львівської вокальної школи на формування системи навчання співу у Рівненському педагогічному інституті та Рівненському інституті культури. Оцінено внесок репрезентантів традицій галицької вокальної педагогіки Н. Сафронової та К. Маслій у музично-освітню та концертно-виконавську практику Рівненщини другої половини ХХ ст. Визначено сучасні вектори вокальної підготовки здобувачів вищої освіти в Інституті мистецтв Рівненського державного гуманітарного університету як віддзеркалення реалій розвитку музичного мистецтва. У даний період реалізуються освітньо-професійні програми, які забезпечують оволодіння студентами технікою академічного, народного, естрадного вокалу. Акцентовано на оновленні змісту та форм навчання співу в контексті динаміки соціокультурних змін в Україні. Наголошено на універсалізації сучасного вокального виконавства, яка спонукає викладачів використовувати у навчанні співу інноваційні методики різнобічного розвитку співочого голосу творчої особистості. Професіоналізації вокального мистецтва Рівненщини сприяє проведення Міжнародного фестивалю-конкурсу «Бурштинові солоспіви», який створює можливості для обміну науково-методичного досвіду педагогів та вдосконалення виконавської майстерності молодих співаків.

Посилання

Антонюк В. (1999). Становлення вокально-професійної освіти в Україні: проблема поліетнічності. Київ: Українська ідея, 28.
Данканич Г. (2014). Зіставлення явища культурної міграції та збереження зв’язків із вітчизняним мистецтвом (на прикладі педагогічної діяльності професора Надії Сафронової). Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Серія «Мистецтвознавство», 3, 145–151.
Кавунник О. (2014). Ніжинська вокальна школа: віхи розвитку та представники. Вісник НАКККіМ, 2, 184–190.
Маслій К. (1996). Виховання голосу співака: навчальний посібник. Рівне: ЛІСТА. 120.
Мустафаєв Ф. (2019). Історичні аспекти розвитку української вокально-педагогічної школи у ХХ – на початку ХХІ століття. Мистецтвознавчі записки, 36, 167–172.
Омелянчук І. (2023). «Бурштинові солоспіви» звучали і в Жешуві. Урядовий кур’єр. 16 серпня. https://ukurier.gov.ua/uk.
Рівненський державний гуманітарний університет. Освітні програми. https://rshu.edu.ua/navchannia/osvitniprohramy.
Скворцова О. (2022). Мистецтво академічного вокалу в сучасному науковому та педагогічно-методичному дискурсах. Актуальні питання гуманітарних наук, 52, т. 3, 67–72.
Фарина Н.П. (2022). Номінація «естрадний вокал» у конкурсних змаганнях: матеріали I Всеукр. наук.-практ. конф. 1 грудня 2022 р. Івано-Франківськ: УКД, 209–212.
Переглядів статті: 25
Завантажень PDF: 17
Опубліковано
2024-06-28
Як цитувати
Фарина, Н. П., & Івченко, Г. А. (2024). ВОКАЛЬНА ПІДГОТОВКА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: РЕГІОНАЛЬНА СПЕЦИФІКА І ДИНАМІКА. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (1), 100-104. https://doi.org/10.32782/ART/2024-1-17