ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ УЧНІВ ДМШ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПО КЛАСУ ГІТАРИ

Ключові слова: інтелект, теорія множинних інтелектів, музичний інтелект, музичні здібності, формування музичного інтелекту, дитяча музична школа

Анотація

Роль музичного інтелекту в розвитку людини важко переоцінити, саме тому в даній статті процес навчання в дитячій музичній школі по класу гітари розглядається з точки зору підпорядкування основній ідеї – практичному формуванню в учнів музичного інтелекту. В статті висвітлено шляхи становлення понять «інтелекту» та «музичного інтелекту», згідно з теорією множинних інтелектів Г. Гарднера; конкретизовані музичний зміст та структура музичного інтелекту, розглянуто його функціонування; досліджено вплив музичного інтелекту на інші інтелекти; зроблена спроба дати визначення музичного інтелекту як інтерактивної системи музичних здібностей людини. Акцентовано увагу на тому, що заняття в ДМШ по спеціальності (по інструменту) можна віднести до індивідуально-центричної освіти. На цих заняттях вчитель має можливість максимально позитивно впливати на організацію і корегування результату процесу навчання, враховуючи індивідуальні особливості кожного учня. Основою процесу формування музичного інтелекту є розвиток музичного слуху, відчуття ритму та музичної пам’яті учня, що потребує системного підходу. Персональний вплив вчителя повинен бути заохочувальним, базуватися на спільній взаємодії при вирішенні конкретних завдань в творчій атмосфері. В даній роботі проаналізовані індивідуальні заняття з класичної гітари з врахуванням особливостей цього інструменту. В статті звернено увагу на вихованні в учнів культури музичного сприймання, розуміння музичних стилів і задуму автора. Це досягається, зокрема, відповідним підбором репертуару з врахуванням технічних та емоційно-психологічних можливостей учня. Музичний інтелект особистості є основою процесу сприймання музики. Музика – це «грунт», на якому може зростати духовне, творче єство учня. Слухаючи та виконуючи музичні твори, дитина набуває нових знань та уявлень про світ. Отже, становлення і розвиток музичного інтелекту особистості як її творчого потенціалу – одне з основних завдань музичного навчання та виховання. Пропонована стаття стимулює вибір навчання в музичній школі та звертає увагу педагогів на розглянуті проблеми.

Посилання

Гарднер Г. (2004). Множинні інтелекти. Теорія у практиці. Хрестоматія. К.: Мегатайп. 288 с.
Gardner H. (1983). Frames of Mind: The Theory of multiple Intelligences. New York: Basic Books.
Засєкіна Л. В. (2005). Структурно-функціональна організація інтелекту .: Острог. 370 с.
Ростовський О.Я. (2011). Теорія і методика музичної освіти. – метод. посібник. – Тернопіль: Навчальна книга-Богдан. 640 с.
Ільченко О. О., Сверлюк Я. В. (2004). Методологічні проблеми професійної музичної освіти. Рівне.: Перспектива. 200 с.
Падалка Г. М. (2008). Педагогіка мистецтва. Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін К.: Освіта України. 274 с.
Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-11-21
Як цитувати
Водяний, А. О. (2024). ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ УЧНІВ ДМШ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПО КЛАСУ ГІТАРИ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (2), 5-10. https://doi.org/10.32782/ART/2024-2-1