ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ СЦЕНІЧНОГО МИСТЕЦТВА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

  • Мирослав Васильович Гринишин Київський столичний університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-7915-3151
  • Олена Анатоліївна Іваненко Київський столичний університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0003-2785-7728
Ключові слова: дистанційне навчання, вища мистецька освіта, здобувачі освіти, сценічне мистецтво, викладач-студент

Анотація

У статті розглядаються основні особливості організації фахової підготовки, а також переваги та недоліки дистанційного навчання здобувачів освіти сценічних спеціальностей в закладах вищої освіти України під час епідемії коронавірусу та військового стану. Кризові стани суспільства завжди загострювали усі соціальні процеси країн примушуючи шукати альтернативні шляхи вирішення нагально важливих питань щодо перспективи подальшого виживання. Щоразу коли перед сучасною людиною постає питання персонального вибору вона повинна консолідувати у собі власні енергетичні можливості та потенціали для здобуття ключів знань для переходу у нову життєву реальність. Такі ключі оновлюються кодом кожної новітньої епохи і вони вміщують персональну формулу, котра вимагає персональний шифр. Основою такого шифру у період особливо загострених кризових станах суспільства є проявлення у людині здатності видобувати у собі непроявлені або сплячі усередині неї потенціали, котрі людина ніколи не використовує у звичному власному житті. Саме цей принцип рятує і допомагає людині переустановитися, як комп’ютеру і розпочати своє життя в оновленому стані але це не завжди приємний процес позаяк позбавляє людину звичного комфортного стану. В сучасних реаліях затяжної війни, в яких знаходиться наша держава потребують повного або часткового застосування у ЗВО дистaнційнoгo формату нaвчaння, що має свoї як перевaги, тaк й недоліки. Позитивним вирішенням є компромісне поєднання двох форм навчання, щоб не призводити ні до втрати якості отримуваних знань здобувачами, ні до деградації здатності передавати свої знання викладачами. Тому дана ситуація поставила нові виклики перед викладачами мистецьких спеціальностей, трансформувати підходи до мистецького освітнього процесу та підвищення мотивації в отриманні здобувачами освіти фахових компетентностей.

Посилання

Клековкін О. (2012). THEATRICA: [Текст]; Інститут проблем сучасного мистецтва Національної Академії Мистецтв України. Київ: Фенікс, 800 с.
Ортега-і-Гассет X. (1991). Дегуманізація мистецтва» та інші роботи. Київ: Райдуга. 638 с.
Сисоєва С. (2019). Стан, технології та перспективи дистанційного навчання у вищій освіті України. Інформаційні технології і засоби навчання. Вип. 2. С. 271–284.
Хассон В. Дж. (2004). Критерії якості дистанційної освіти. Вища освіта. № 1. С. 92–99.
Шуневич Б. (2002). Дистанційна освіта : теорії індустріалізації викладання. Педагогіка і психологія професійної освіти. № 5. С. 45–50.
André Leroy-Guran (1993). Gesture and Speech (Cambridge, Massachusetts & London: MIT Press.
McLuhan M., McLuhan E. (1988). Laws of Media. The New Science. Toronto; Buffalo : University of Toronto Press, 252 p.
Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-11-21
Як цитувати
Гринишин, М. В., & Іваненко, О. А. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ СЦЕНІЧНОГО МИСТЕЦТВА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (2), 11-15. https://doi.org/10.32782/ART/2024-2-2