МУЗИЧНО-ТВОРЧИЙ РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО МУЗИКУВАННЯ

  • Дарина Романівна Кондрачук
Ключові слова: інструментальне музикування, творчий розвиток, музичні інструменти, дошкільники, музичні здібності.

Анотація

У статті розглянуто та визначено зміст і значення інструментального музикування в закладах дошкільної освіти. Визначено, що залучення дітей до гри на музичних інструментах доцільно реалізувати у процесуальній тріаді: пізнання музичного інструменту та його звучання, відточення виконавських умінь і навичок у репродуктивних формах роботи й імпровізація на основі набутого слухацько- виконавського досвіду. Висвітлено питання організації інструментального музикування з дітьми дошкільного віку на музичних заняттях. Розглянуто проблему пробудження в дошкільників інтересу до музики через залучення їх до гри на різноманітних музичних інструментах (інструментах-іграшках, саморобних інструментах та інструментах, наближених до «дорослого» музикування). Намічено важливі моменти в організації інструментального музикування, що стосуються освітніх завдань цього напряму роботи з дошкільнятами, способів навчання дітей грі на музичних інструментах, добору музичного матеріалу. Значна увага приділена початковому етапу роботи над інструментальним музикуванням з дошкільниками. Наголошується на важливості запровадження проблемно-пошукових завдань, що стануть стимулом до самостійно-творчої роботи дітей. Розглядаються репродуктивні та творчі форми інструментального музикування. Актуалізовано думку щодо цілеспрямованого включення даної форми музично-виконавської діяльності у процес музичного виховання. Інструментальне музикування розглядається як надважлива форма художньо-естетичної діяльності, що сприяє всебічному розвитку музичних і творчих здібностей дитини.

Посилання

Ветлугіна, Н. (1996). Методика музичного виховання в дитячому садку. Київ: Музична Україна. 271 с.
Гуменюк, Н. (2019). Ти сам твір мистецтва. Творче музикування з дітьми дошкільного віку (з досвіду роботи). Нетішин. 79 с.
Завалко, К. (2013). Основи Орф-педагогіки. Черкаси: Черкас. ЦНП. 161 с.
Лісовська, Т. (2018). Теорія і методика музичного виховання. Взято з http://preschool.mdu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/01/...pdf.io_-1.pdf (дата звернення: 19 лютого 2023).
Матвієнко, С. (2017). Теорія та методика музичного виховання дітей дошкільного віку. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя. 297 с.
Теряєва, Л. (2011). Дитячий оркестр у дошкільному закладі. Взято з https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/8417/1/L_Teryaeva_MK_3_.pdf (дата звернення: 18 лютого 2023).
Переглядів статті: 39
Завантажень PDF: 32
Опубліковано
2023-10-30
Як цитувати
Кондрачук, Д. Р. (2023). МУЗИЧНО-ТВОРЧИЙ РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО МУЗИКУВАННЯ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (1), 14-18. https://doi.org/10.32782/ART/2023-1-3