ГЕНЕЗА НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА
Анотація
Статтю присвячено дослідженню й аналізу науково-технічної революції й інформаційного суспільства сучасної епохи, висвітлено умови виникнення інформаційних технологій, шляхи та напрями їх упровадження в усі сфери життєдіяльності людства. Охарактеризовано суттєвість такого процесу, коли саме мистецтво впливає на технологію та виробництво засобів художньої виразності. Виділено та розглянуто періоди багатовекторної взаємодії технологій і мистецтва, як-от: поява писемності, запровадження та поширення книгодрукування; винахід електроенергії, завдяки чому з’явились телеграф, телефон, радіо; уведення в експлуатацію мікропроцесорної технології та персонального комп’ютера, розгалуження всесвітньої мережі «Інтернет». Підкреслено, що техніка та мистецтво перебувають у безперервному розвитку, їх позитивний взаємозв’язок завжди залишається динамічним. Мистецтвознавці виділяють кілька періодів в історії, коли суттєвість такої взаємодії якісно змінювалась: перша інформаційна революція, зумовлена появою писемності, уможливила передачу інформації, знань від покоління до покоління через фіксацію у знаках і зруйнувала монополію вузького кола людей на знання; друга інформаційна революція була спричинена винаходом і поширенням книгодрукування в XV столітті, і розширила доступ до інформації широким верствам населення завдяки «тиражуванню знань»; третя інформаційна революція (кінець ХІХ століття) пов’язана з винаходом електроенергії, завдяки якому з’явилися телеграф, телефон, радіо, що створило передумови ефекту «стискання простору»; четверта інформаційна революція (70-ті роки ХХ століття) зумовлена винаходом мікропроцесорної технології та персонального комп’ютера, довершенням цієї революції є поява всесвітньої мережі «Інтернет», що уможливило інформаційний обмін у глобальних масштабах.
Посилання
Ужинський М.Ю. (2011). Цифрові технології і засоби мультимедіа: навчальний посібник. Рівне: РДГУ. 236 с.
Хеллер Д. (2004). Мультимедійні презентації у бізнесі. Технології шоу-бізнесу. Київ: BHV. С. 12–16.
Hoffmann F. (2005). Encyclopedia of recorded sound. 2’nd ed. Routledge. 2 v. xii, 1289 p.
Katz B. (2002). Mastering Audio – the art and the science, Focal Press, Boston, USA. 319 p.
Olsen E. (1998). Verna P. The Encyclopedia of Record Producers. New York : Billboard Books. 893 p.
Wolfser L. (2009). Digital Art. H.F. Ullmann Publishing, Deutschland. 276 p.