ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ СПОРТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО ВОЛЕЙБОЛУ В ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: психофізіологічні умови, педагогічні умови, волейбол, спортивна мотивація, фізичне виховання, здобувачі фахової передвищої та вищої освіти

Анотація

Система освіти потребує якісного й інноваційного підходу до потреб людини, формування стійких мотивацій до фізкультурно-спортивної діяльності як важливого складника здорового способу життя та позитивної соціальної поведінки. Метою статті є вивчення психофізіологічних та педагогічних умов формування спортивної мотивації до занять волейболом у здобувачів фахової передвищої та вищої освіти. Методами, які використовували під час дослідження, є аналіз та узагальнення науково-методичної літератури та інформаційних джерел мережі Інтернет. У статті наведено основні характеристики та переваги волейболу серед ігрових видів спорту. Проаналізовано значення та вплив занять волейболом на фізичний стан і здоров’я здобувачів вищої освіти. Розкрито зміст понять мотиву та мотивації до фізичної активності. Проаналізовано етапи спортивного відбору здобувачів до занять волейболом. Обґрунтовано ефективність застосування методики проведення занять з фізичного виховання в закладах фахової передвищої та вищої освіти засобами волейболу. Схарактеризовано необхідні умови для правильної підготовки освітнього процесу з фізичного виховання. Проаналізовано початковий етап навчання волейболу. Визначено обсяг та зміст вправ навчання волейболу залежно від фізичної підготовленості здобувачів. Розглянуто основні вправи для покращення фізичних якостей волейболістів: стрибків, швидкості, спритності, витривалості та психологічної підготовки. Схарактеризовано техніко-тактичну підготовку з волейболу. Проаналізовано основні групи мотивів до занять фізичною культурою і спортом. Визначено психофізіологічні та педагогічні умови спортивної мотивації до волейболу в здобувачів фахової передвищої та вищої освіти. Виокремлено основні фактори підвищення мотивації здобувачів до занять фізичною культурою і спортом за допомогою волейболу.

Посилання

1. Базильчук О. В., Линець М. М. Система диференційованої фізичної підготовки кваліфікованих гандболісток: методичні рекомендації для тренерів з гандболу. Хмельницький : ХДУ, 2004. 59 с.
2. Борисов О. О. Основи теорії методики викладання волейболу і футболу. Київ : ПП «Люскар», 2004. 664 с.
3. Галіздра А. А. Структура спеціальної фізичної підготовленості волейболістів. Теорія та методика фізичного виховання. 2008. № 11. С. 7–10.
4. Демчишин А. Д. Волейбол – гра для всіх. Київ : «Здоров’я», 2002. 83 с.
5. Осадчий О. В. Вплив спеціальних засобів навантаження на стан технічної майстерності волейболістів різних вікових груп : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01; Харк. держ. акад. фіз. культури. Харків, 2007. 23 с.
6. Приходько В. В., Гринченко І. Б. Аналіз структури спеціальної фізичної підготовленості юних волейболістів старшого шкільного віку. Теорія та методика фізичного виховання. 2011. № 8. С. 39–41.
7. Синіговець І. В. Критерії оцінки фізичної підготовки юних волейболістів на етапі початкової базової підготовки. Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. 2004. № 10. С. 19–25.
Переглядів статті: 21
Завантажень PDF: 13
Опубліковано
2024-07-11
Як цитувати
Гоголь, Т. В., Гоголь, В. В., & Кашуба, А. А. (2024). ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ СПОРТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО ВОЛЕЙБОЛУ В ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ. Природнича освіта та наука, (2), 42-47. https://doi.org/10.32782/NSER/2024-2.06
Розділ
Фізична культура і спорт