ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ФАРМАЦІЇ ЗАСОБАМИ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Анотація
У дослідженні, ґрунтуючись на вимогах сучасного ринку праці щодо підготовки покоління фахівців, готового до інноваційної діяльності в обраній професійній сфері, проведено спробу систематизувати освітній простір підготовки магістрів фармації в руслі принципів єдності теорії і практики в процесі фахового формування їх як менеджерів та інноваційного саморозвитку фахівця впродовж життя. Засновуючись на полігалузевому аналізі літературних джерел, з’ясовано, що в педагогічній літературі проблематику впровадження мультимедійних технологій представлено як потужний чинник розвитку середовища закладів освіти, особливо в умовах панування її дистанційних форм; це пояснює широке використання мультимедійних навчальних програм і комплексів ЗВО. До провідних методів і засобів упровадження мультимедійних технологій в освітньому просторі фармацевтичних ЗВО зараховано: використання інтернет-ресурсів; пошук за ключовими словами; засоби анімації; пошук і добір фармацевтичних засобів для різних груп населення; аналіз відгуків споживачів про конкретний засіб; системну оцінку сайтів окремих підприємств тощо. Сформовано висновок стосовно того, що мультимедійні освітні технології є потужним засобом інформатизації освітнього середовища підготовки магістрів фармації фармацевтичних факультетів медичних університетів та спеціалізованих ЗВО в Україні, оскільки методи й засоби мультимедіа стимулюють підвищення конкурентоспроможності кожного фахівця, сприяють розвитку компетентностей його як менеджера організації, налаштовують та надають можливості саморозвитку впродовж життя.
Посилання
2. Беков В. Ю. Підвищення значущості інформаційно-комунікаційних технологій в освіті України. Педагогіка і психологія. 2009. № 1. С. 28–33.
3. Гуржій А., Волинський В., Коцур В. Інформатизація освіти і проблеми створення комп’ютерних програмно-педагогічних засобів навчання. Освіта України. 2003. № 23. С. 7, 10.
4. Демочко Г. Л. Використання мультимедійних презентацій як елемент впровадження інноваційних технологій у навчальний процес. Київ, 2019. С. 274–275.
5. Драгнєв Ю. В. Інформаційно-навчальне середовище як чинник професійного розвитку майбутнього вчителя фізичної культури в умовах інформаційно-освітнього простору. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2011. № 1. С. 94–99.
6. Каратаєва М. Розвиток інформаційно-освітнього середовища – умова підвищення професійних компетентностей педагога. Нова педагогічна думка. 2013. № 3. С. 69–70.
7. Карташова Л. А. Відкритий мережевий ресурс «Accent»: інноваційні можливості для освітян. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2016. № 5. С. 3–8.
8. Карташова Л. А. Роль Веб-технологій у підвищенні ефективності діяльності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2008. № 5. С. 19–22.
9. Клокар Н. І. Розвиток інформаційно-навчального середовища освітньої системи регіону в контексті забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Народна освіта. 2008. Вип. 3 (6). URL: http://www.narodnaosvita.kiev.ua
10. Кузікова С. Б. Розробка діагностичного інструментарію вивчення особливостей саморозвитку особистості. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія «Психологічні науки» : зб. наук. пр. / за ред.: С. Д. Максименка, Н. О. Євдокимової. Миколаїв : МДУ імені В. О. Сухомлинського, 2011. Т. 2, вип. 6. С. 159–164.
11. Кух А. М. Освітнє середовище в структурі інноваційної системи фахової підготовки майбутніх учителів фізики. Предметні дидактики в контексті формування компетентністно-світоглядних професійних якостей майбутнього фахівця. 2008. Ч. 2. С. 73–76. URL: http://ped-series.kpnu.edu.ua/article/view/33989
12. Маслюк А. О. Інформаційно-комунікаційні технології як новітні засоби формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів іноземних мов. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. / редкол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. Вінниця : Планер, 2009. Вип. 22 С. 389–392.
13. Машбіц Е. І. Комп’ютеризація вчення: проблеми і перспективи. Київ, 1986. 80 с.
14. Мокрогуз О. Методичні засади використання мультимедійної презентації. Історія в сучасній школі. 2012. № 4. С. 35–38.
15. Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти. Стратегія реформування освіти в Україні. Київ : К.І.С., 2003. С. 13–41.
16. Особистість у розвитку: психологічна теорія і практика : монографія / за ред.: С. Д. Максименка, В. Л. Зливкова, С. Б. Кузікової. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. 430 с.
17. Пінчук О. Проблема визначення мультимедіа в освіті: технологічний аспект. Нові технології навчання. 2007. Вип. 46. С. 55–58.
18. Салівон Т. Л. Підготовка педагогів до розробки навчальних занять з мультимедійним супроводом у класі інформаційно-комунікаційних технологій. Біла Церква, 2005. С. 64–69.
19. Смирнова-Трибульська Є. М. Теоретико-методичні основи формування інформатичних компетентностей вчителів природничих дисциплін у галузі дистанційного навчання : дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02. Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2008. 530 с.
20. Шапран О. І., Шапран Ю. П. Створення інноваційного освітнього середовища в процесі професійної підготовки майбутнього вчителя. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2010. № 9. С. 108–110.
21. Hillier Yv. Innovation in teaching and learning in vocational education and training: International perspectives. Brighton, 2009. 39 р.