INFORMATIZATION OF THE EDUCATIONAL SPACE FOR THE TRAINING OF FUTURE PHARMACY MANAGERS USING MULTIMEDIA TECHNOLOGIES
Abstract
In the study, based on the requirements of the modern labor market for the training of a generation of specialists ready for innovative activity in the chosen professional field, an attempt was made to systematize the educational space of training masters of pharmacy in line with the principles of the unity of theory and practice in the process of their professional formation as managers and innovative self-development of specialists during life. Based on the multi-sectoral analysis of literary sources, it was found that in the pedagogical literature, the issue of the introduction of multimedia technologies is presented as a powerful factor in the development of the environment of educational institutions, especially in the conditions of the dominance of its remote forms; this explains the wide use of multimedia training programs and higher education complexes. The leading methods and means of introducing multimedia technologies in the educational space of pharmaceutical higher education institutions include: use of Internet resources; keyword search; means of animation; search and selection of pharmaceuticals for different population groups; analysis of consumer feedback about a specific product; systematic assessment of the sites of individual enterprises, etc. It is concluded that multimedia educational technologies are a powerful means of informatization of the educational environment for the preparation of masters of pharmacy pharmacy faculties of medical universities and specialized higher education institutions) in Ukraine, since the methods and means of multimedia stimulate the improvement of the competitiveness of each specialist, contribute to the development of his competencies as a manager of the organization, adjust and provide opportunities for self-development throughout life.
References
2. Беков В. Ю. Підвищення значущості інформаційно-комунікаційних технологій в освіті України. Педагогіка і психологія. 2009. № 1. С. 28–33.
3. Гуржій А., Волинський В., Коцур В. Інформатизація освіти і проблеми створення комп’ютерних програмно-педагогічних засобів навчання. Освіта України. 2003. № 23. С. 7, 10.
4. Демочко Г. Л. Використання мультимедійних презентацій як елемент впровадження інноваційних технологій у навчальний процес. Київ, 2019. С. 274–275.
5. Драгнєв Ю. В. Інформаційно-навчальне середовище як чинник професійного розвитку майбутнього вчителя фізичної культури в умовах інформаційно-освітнього простору. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2011. № 1. С. 94–99.
6. Каратаєва М. Розвиток інформаційно-освітнього середовища – умова підвищення професійних компетентностей педагога. Нова педагогічна думка. 2013. № 3. С. 69–70.
7. Карташова Л. А. Відкритий мережевий ресурс «Accent»: інноваційні можливості для освітян. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2016. № 5. С. 3–8.
8. Карташова Л. А. Роль Веб-технологій у підвищенні ефективності діяльності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2008. № 5. С. 19–22.
9. Клокар Н. І. Розвиток інформаційно-навчального середовища освітньої системи регіону в контексті забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Народна освіта. 2008. Вип. 3 (6). URL: http://www.narodnaosvita.kiev.ua
10. Кузікова С. Б. Розробка діагностичного інструментарію вивчення особливостей саморозвитку особистості. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія «Психологічні науки» : зб. наук. пр. / за ред.: С. Д. Максименка, Н. О. Євдокимової. Миколаїв : МДУ імені В. О. Сухомлинського, 2011. Т. 2, вип. 6. С. 159–164.
11. Кух А. М. Освітнє середовище в структурі інноваційної системи фахової підготовки майбутніх учителів фізики. Предметні дидактики в контексті формування компетентністно-світоглядних професійних якостей майбутнього фахівця. 2008. Ч. 2. С. 73–76. URL: http://ped-series.kpnu.edu.ua/article/view/33989
12. Маслюк А. О. Інформаційно-комунікаційні технології як новітні засоби формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів іноземних мов. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. / редкол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. Вінниця : Планер, 2009. Вип. 22 С. 389–392.
13. Машбіц Е. І. Комп’ютеризація вчення: проблеми і перспективи. Київ, 1986. 80 с.
14. Мокрогуз О. Методичні засади використання мультимедійної презентації. Історія в сучасній школі. 2012. № 4. С. 35–38.
15. Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти. Стратегія реформування освіти в Україні. Київ : К.І.С., 2003. С. 13–41.
16. Особистість у розвитку: психологічна теорія і практика : монографія / за ред.: С. Д. Максименка, В. Л. Зливкова, С. Б. Кузікової. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. 430 с.
17. Пінчук О. Проблема визначення мультимедіа в освіті: технологічний аспект. Нові технології навчання. 2007. Вип. 46. С. 55–58.
18. Салівон Т. Л. Підготовка педагогів до розробки навчальних занять з мультимедійним супроводом у класі інформаційно-комунікаційних технологій. Біла Церква, 2005. С. 64–69.
19. Смирнова-Трибульська Є. М. Теоретико-методичні основи формування інформатичних компетентностей вчителів природничих дисциплін у галузі дистанційного навчання : дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02. Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2008. 530 с.
20. Шапран О. І., Шапран Ю. П. Створення інноваційного освітнього середовища в процесі професійної підготовки майбутнього вчителя. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2010. № 9. С. 108–110.
21. Hillier Yv. Innovation in teaching and learning in vocational education and training: International perspectives. Brighton, 2009. 39 р.