ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА І ФІЗИЧНА ОСВІТА ЯК СТОРОНИ ЄДИНОГО ПРОЦЕСУ

Ключові слова: фізична підготовка, фізична освіта, єдиний процес, гармонійний розвиток особистості, мотивація, самовдосконалення, спортивна підготовка

Анотація

У статті висвітлено теоретичні висновки. Фізична підготовка й фізична освіта є важливими компонентами єдиного процесу, спрямованого на розвиток і підтримку фізичної культури людини. Ці два аспекти тісно взаємопов’язані та доповнюють одне одного, формуючи цілісний підхід до зміцнення здоров’я, підвищення працездатності й покращення якості життя. Фізична підготовка передбачає цілеспрямоване тренування фізичних якостей людини, як-от сила, витривалість, швидкість, гнучкість і координація. Фізична освіта охоплює широкий спектр діяльності, спрямованої на навчання теоретичних та практичних основ фізичної культури і спорту. Фізична підготовка та фізична освіта повинні розглядатися як дві сторони єдиного процесу, що спрямований на гармонійний розвиток особистості. Вони забезпечують усебічний підхід до зміцнення здоров’я, формування стійких навичок і знань, а також мотивації до постійного самовдосконалення у фізичній сфері. Актуальність проблеми фізичної підготовки та фізичної освіти зумовлена необхідністю зміцнення здоров’я населення, зниження економічних витрат на медичне обслуговування, покращення загального рівня освіти, соціальної інтеграції та психічного благополуччя. Розв’язання цієї проблеми вимагає комплексного підходу, який передбачає як розвиток фізичних якостей через тренування, так і забезпечення належної освіти щодо здорового способу життя і значення фізичної активності. Синергетичний ефект поєднання фізичної підготовки і фізичної освіти полягає у взаємному посиленні та створенні нових можливостей для всебічного розвитку особистості. Це поєднання забезпечує більш ефективне засвоєння знань, формування здорових звичок, підвищення мотивації до фізичної активності й покращення загального стану здоров’я населення. Фізична освіта є критично важливим аспектом у всебічному розвитку особистості, її значення важко переоцінити. Вона сприяє формуванню не тільки фізичних якостей, а й розумових, емоційних та соціальних навичок. Належна фізична освіта є фундаментальним складником загального розвитку особистості. Вона сприяє не лише фізичному здоров’ю, а й психічному благополуччю, розумовому розвитку та соціальним навичкам. Інтеграція фізичної освіти в навчальні програми та її підтримка на всіх рівнях освіти є важливими для забезпечення гармонійного розвитку кожної особистості та створення здорового й активного суспільства.

Посилання

1. Воронова В. І. Психологія спорту : навч. посібник. 3-тє вид., без змін. Київ : Олімпійська літ.; 2017. 272 с.
2. Рудий І. Вплив спорту на всебічний розвиток особистості. В: Матеріали ХІХ Міжнар. наук.-практ. конф.; 2019; Київ : НАУ; 2019. С. 308–309.
3. Сергієчко Л. П. Практикум з психології спорту : навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів фізичного виховання і спорту. Харків : ОВС; 2008. 256 с.
4. Donnelly J. E., Hillman C. H., Castelli D., et al. Physical activity, fitness, cognitive function, and academic achievement in children: A systematic review. Medicine, Science in Sports, Exercise, 48(6), 2016. 1197–1222.
5. Gibala M. J., Little J. P., Macdonald M. J., Hawley J. A. Physiological adaptations to low‐volume, high‐intensity interval training in health and disease. The Journal of Physiology, 590 (5), 2012. 1077–1084.
6. Lee I. M., Shiroma E. J., Lobelo F., et al. Effect of physical inactivity on major non-communicable diseases worldwide: an analysis of burden of disease and life expectancy. The Lancet, 380 (9838), 2012. 219–229.
7. Murray N. G., Low B. J., Hollis C., Cross A. W., Davis S. M. Coordinated school health programs and academic achievement: a systematic review of the literature. Journal of School Health, 77 (9), 2007. 589–600.
Переглядів статті: 48
Завантажень PDF: 25
Опубліковано
2024-10-18
Як цитувати
Семенович, С. В., Давидюк, І. В., & Бутенко, Т. В. (2024). ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА І ФІЗИЧНА ОСВІТА ЯК СТОРОНИ ЄДИНОГО ПРОЦЕСУ. Природнича освіта та наука, (3), 62-66. https://doi.org/10.32782/NSER/2024-3.09
Розділ
Фізична культура і спорт