ВІЗУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З БОТАНІКИ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ АГРОНОМІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ

  • Ольга Всеволодівна Кузнецова Дніпровський державний аграрно-економічний університет https://orcid.org/0000-0002-5157-3672
Ключові слова: візуалізація навчання здобувачів освіти, методичні прийоми практичних занять в агрономічних вузах, практичні навички з ботаніки

Анотація

Підвищення ефективності подання, сприйняття інформації, її засвоєння на довготривалий час здобувачами освіти нового покоління є основною метою контексту опанування нових знань. Тому з усією необхідністю постає питання про збагачення навчального процесу ефективними освітніми ресурсами. У статті акцентовано увагу на візуалізації як сучасному методі засвоєння нового матеріалу природничих дисциплін для його довготривалого запам’ятовування. Запропонований робочий зошит як можливість опанування нової інформації у графічній формі, перетворення текстових даних на форму малюнків, анімаційних послідовностей, таблиць, схем. У фізіологічному аспекті в разі його використання спрацьовує зорова пам’ять як найкращий помічник запам’ятовування на рівні підсигнальної нервової системи. Після заповнення здобувачем освіти в робочому зошиті всіх зображень і підписів на час закінчення роботи відбувається швидке перетворення візуальних зображень на довгострокову пам’ять. Робочий зошит було створено для допомоги здобувачам освіти та викладачам у підготовці до практичних занять і виконання самостійної роботи з дисципліни. Кожен його розділ відповідає темі навчального плану дисципліни, має структурованість, послідовність, системність викладеного матеріалу. Матеріал структурується за організаційними, методологічними, теоретичними, аналітичними підрозділами, підрозділом висновків і проєктування. Кожний розділ має чіткий алгоритм для вивчення матеріалу, містить якісний ілюстративний матеріал. Забезпечено легке з’єднання більш простого основного матеріалу на початку з більш складним у кінці. У процесі залучення цього навчального компоненту спостерігались активізація та стабілізація уваги здобувачів освіти на інформації, поліпшення її сприйняття, запам’ятовування в часі, підвищення інтересу, навчальної мотивації. Публікація покликана окреслити переваги використання робочого зошита як пошуку одного з методів навчання здобувачів освіти агрономічних факультетів, як допомоги викладачам організувати самостійну роботу під час практичного заняття та позааудиторну підготовку.

Посилання

1. Коваль Т.І., Бесклінська О.П. Використання засобів візуалізації для створення електронних освітніх ресурсів у процесі навчання математичних дисциплін у закладах вищої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Т. 77. № 3. С. 145‒161.
2. Макаренко Т.М. Сучасні підходи до візуалізації навчального матеріалу при вивченні біохімії. Сучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні : матеріали XIV Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, присвяченої 60-річчю ТДМУ, м. Тернопіль, 18‒19 травня 2017 р. Т. 2. С. 89‒91.
3. Петровська С.А. Інноваційні форми візуалізації освітніх матеріалів при викладанні дисциплін у вищих навчальних закладах. Підготовка охоронців правопорядку в Харкові (1917–2017 рр.) : збірник наукових статей і тез доповідей на Науково-практичній конференції до 100-річчя підготовки охоронців правопорядку в Харкові, м. Харків, 25 листопада 2017 р. С. 231‒232.
4. Пінський О.О., Мельник А.О. Візуалізація процесу біологічної освіти як засіб розвитку професійної компетентності учителів біології. Харківський природничий форум : збірник тез П’ятої міжнародної конференції молодих учених, м. Харків, 19‒20 травня 2022 р. С. 272‒277.
5. Eppler M., Spletter C. Knowledge Visualization for Learning in Higher Education Contexts: Systemizing the Field. Institute for Media and Communications Management. Switzerland, 2003. № 24 (1). Р. 354‒361.
6. Kuznetsova O., Shevchenko I. The introduction of innovative thechnologies in the remote presentation of the material of pratical classes in a medical university. Modern Science Moderní věda. 2021. № 1 (3). P. 115‒121.
7. Moro C. The effectiveness of virtual and augmented reality in health sciences and medical anatomy. Anatomical Sciences Education. 2017. Vol. 10 (6). Р. 549–559.
8. Student workbook use: does it still matter to the effectiveness of students’ learning? / A. Raihan et al. Journal of English Language Teaching and Learning. 2020. № 1 (1). Р. 7‒12.
9. Veřmiřovský J. The importance of visualisation in education. Proceedings of the 24th International Conference on Engineering and Product Design Education, South Bank University in London, London, 8‒9 September, 2024. Р. 454‒463.
10. Wikberg N.Å., Törlind P. Implementation of workbooks as an active learning tool for Industrial Design Engineering. Utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. Luleå tekniska universitet, Sweden, 27–28 november, 2019. Р. 1‒3.
11. Xue Y. The Effects of Different Positions of Visual Aids on Memorization. Lecture Notes in Education Psychology and Public Media. 2023. № 5 (1). Р. 132–139.
Переглядів статті: 21
Завантажень PDF: 21
Опубліковано
2024-11-20
Як цитувати
Кузнецова, О. В. (2024). ВІЗУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З БОТАНІКИ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ АГРОНОМІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ. Природнича освіта та наука, (4), 46-50. https://doi.org/10.32782/NSER/2024-4.07
Розділ
Освітні науки