Requirements for article design

The publication accepts articles by doctors of science, candidates of science, young scientists (postgraduate students, applicants), as well as other persons who have a higher education and are engaged in scientific activity. Authors submit articles that are exclusively their own original research with compliance with the rules of citation and references. Submission of knowingly false information or plagiarism is unacceptable and unethical. In addition, only articles that have not previously been published in other publications are accepted for publication.

Text structure is as follows:

- Journal's section;

- UDC;

- A title;

- Full name of the author (-s);

- Scientific degree, academic rank, affiliation;

- ORCID, Reseacher ID;

- Abstract and key words in Ukrainian and English with the translation of a title and transliteration of surname and name with a volume of a minimum of 1800 characters.

- Text.

Tables and graphics are numbered consecutively using Arabic figures. Notes to a table are textual. The graphics are named below. Names of the tables and graphics are aligned center.

Figures and photographs (b&w, greyscale) are “installed” in the main text of an article and sent additionally as individual files in one of the following formats: TIFF, PCX, JPG, BMP, CDR.

The list of cited literature is ordered according to citation within the text. The word “LITERATURE” is bold. When drawing up the list, you should comply with the requirements of the National Standard of Ukraine DSTU 8302: 2015 “Information and documentation. Bibliographic reference. General provisions and rules of composition”.

References are executed according to APA (American Psychological Association).

Articles that are not properly formatted will not be accepted for publication. The editors reserve the right to edit the manuscript.

Example

Освітні науки
УДК 37: 5 (477)

ПРИРОДНИЧА ОСВІТА В УКРАЇНІ: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Грицай Наталія Богданівна
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри природничих наук з методиками навчання
Рівненського державного гуманітарного університету
ORCID ID: 0000-0002-6800-1160
Scopus author ID: 57203817184
Researcher ID: AAC-1067-2019

Анотація мовою статті 1800 знаків без пробілів.
Ключові слова: природнича освіта, природничі знання, інновації, інтеграція, інтегровані курси, методика навчання природничих наук, дослідницький підхід.

Hrytsai N. B. Science education in Ukraine: realities and perspectives
Анотація англійською мовою 1800 знаків без пробілів.
Key words: science education, science knowledge, innovations, integration, integrated courses, science teaching methodology, research approach.

Текст статті зі структурою...[2, c. 202]

Література:

1. Грицай Н.Б. Дослідницько-орієнтоване навчання біології в сучасній загальноосвітній школі. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал. 2017. № 4(68). С. 177–189.

2. Засєкіна Т.М. Інтеграція в шкільній природничій освіті: теорія і практика: монографія. Київ : Педагогічна думка, 2020. 400 с.

References:

1. Hrytsai, N. B. (2017). Doslidnytsko-oriientovane navchannia biolohii v suchasnii zahalnoosvitnii shkoli [The inquiry-based biology education іn the modern secondary school]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, No 4 (68), s. 177–189. [in Ukrainian]

2. Zasiekina, T. M. (2020). Intehratsiia v shkilnii pryrodnychii osviti: teoriia i praktyka [Integration in school science education: theory and practice]: monohrafiia. Kyiv: Pedahohichna dumka. 400 s. [in Ukrainian]