ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДСЕСТРИНСТВО В АКУШЕРСТВІ» У РІВНЕНСЬКОМУ ФАХОВОМУ МЕДИЧНОМУ КОЛЕДЖІ
Анотація
У статті окреслено мету вивчення навчальної дисципліни «Медсестринство в акушерстві», висвітлено досвід викладання цієї дисципліни у Рівненському фаховому медичному коледжі, розглянуто поєднане використання класичних та новітніх методів навчання в процесі її вивчення, а також використання нових форматів викладання, таких, як дистанційне навчання (з використанням таких платформ, як Moodle, Google Meet, Zoom, електронної пошти, месенджеру Viber), мультимедійні презентації, структурована подача матеріалу та інші, які дають змогу формувати кваліфікованихфахівців, здатних впроваджувати інновації у галузі медицини. Розглянуто такі методи як «стандартизований пацієнт», «кейс-метод», метод «мозкового штурму» та деякі інші інтерактивні методи, показані можливості кожного з них. Зроблено наголос на важливості засвоєння практичних навичок і методиках симуляційного навчання із застосуванням фантомів та тренажерів, які для цього використовуються. Описано шляхи реалізації навчальної програми з використанням різних методів і методик навчання із врахуванням нових та цікавих інформаційних технологій. Окрему увагу приділено підбиттю підсумків і критеріям оцінки виконаної роботи (аналізу якостей презентаційного матеріалу, висвітленню теми, формуванню висновків). Також у статті зроблено акценти на методики навчання, які дають можливість розвивати аналітичне мислення, працювати в команді, приймаючи при цьому не тільки правильні, а й швидкі рішення. Крім того, підкреслено важливість формування професійних знань і практичних навичок з урахуванням специфіки роботи лікувально-профілактичних заходів. Насамкінець, зроблено висновки щодо того, що, незважаючи на різноманіття методів і методик, немає так званого «золотого стандарту» і лише правильне вміння поєднувати їх між собою в різних комбінаціях дає змогу підготувати справжніх фахівців своєї справи
Посилання
2. Поляченко Ю. В., Передерій В. Г., Волосовець О. П. [та ін.]. Медична освіта у світі та в Україні. Київ : Книга плюс, 2005. 384 с.
3. Гай Л. А., Сухін Ю. В., Венгер В. Ф., Муксен Сайед, Сердюк В. В. Сучасні методи викладання медичних дисциплін у вищій школі. Медична освіта. 2016. № 1. С. 15−18.
4. Abell Derek. What Makes a Good Case? Eccho Autumn/ Fall. 1997. № 17. С. 4–7.
5. Максименко С. Д. Філоненко М.М. Педагогіка вищої медичної освіти [текст]: підручник. Київ: Центр учбової літератури, 2014. С. 109−116.
6. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року / Указ Президента України від 25 червня 2013 року № 344/2013. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/ laws/show/344/2013.
7. Грущенко С. І., Неудачина Т. І., Коробкіна О. Г. Мотивація як фактор успіху навчальної діяльності. Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди. Харків : ХНПУ, 2019. 40 с.
8. Упатова І. та ін. Роль комп’ютерних симуляцій у вивченні біологічних процесів та явищ. Перспективи та інновації науки. 2023. Вип. 12. № 12 (30). С. 495–508.
9. Запорожан В. М., Кресюн В.Й., Чернецька О.В. Оптимізація освітньої діяльності університету відповідно до Закону України «Про вищу освіту» Медична освіта, 2015. № 2. С. 53–55.
10. Гриценко Є. М., Овчар О.В., Заколодна О.Е. Інтерактивні методи навчання з використанням методики «Стандартизований пацієнт» у викладанні клінічних дисциплін. Вісник проблем біології і медицини. 2020. Вип. 3. С. 181−183.
11. Sule R., Hunter A., Pierre D. La [et al.]. Context matters: Investigating a case-based learning inter vention at an Indian Medical College. Consortium of Universities for Global Health. 2016. P. 1–9
12. Гончарова Н.Г. Реалізація моделей дистанційного навчання у вищих медичних навчальних закладах. Актуал. питання фармац. та мед. науки та практики. 2014. № 1. С. 93–96.