ЗАСТОСУВАННЯ ШІ ПРИ ФОРМУВАННІ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ В МАРКЕТИНГУ
Анотація
У статті обґрунтовано доцільність інтеграції штучного інтелекту (далі – ШІ) в управлінські процеси, зокрема маркетингову діяльність, та їх вплив на ефективність діяльності підприємств. Встановлено, що використання ШІ у бізнес-процесах підприємств дозволяє суттєво оптимізувати управління маркетингом. Зокрема, ШІ дозволяє автоматизувати рутинні завдання, що дає змогу менеджерам зосередитися на стратегічному плануванні та інноваціях. Результати дослідження підтверджують гіпотезу про те, що ШІ кардинально змінює традиційні підходи до маркетингового управління. Встановлено, що сучасні системи ШІ здатні самонавчатися та адаптуватися і це відкриває нові перспективи для автоматизації прийняття маркетингових рішень та аналізу великих обсягів даних. Визначено, що впровадження ШІ в бізнес-процеси може значно підвищити ефективність та конкурентоспроможність підприємств та вимагає значних інвестицій в освіту, дослідження та створення відповідної інфраструктури. Доведено, що інтеграція ШІ в управлінські процеси дозволяє підвищити рівень якості управління. З’ясовано, що ШІ може суттєво оптимізувати управління проектами та командами. Встановлено, що не зважаючи на значний потенціал ШІ в автоматизації та аналізі даних, роль людини лишається пріоритетною. Визначено, що ефективне використання ШІ потребує розуміння його можливостей та обмежень, а також врахування етичних аспектів. Для успішного впровадження ШІ необхідно створити сприятливі умови, що включають підготовку кваліфікованих фахівців та розробку відповідних нормативно-правових актів. Встановлено, що застосування ШІ дозволяє автоматизувати безліч маркетингових завдань, таких як збір даних, аналіз даних та створення звітів. Це дозволяє менеджерам із маркетингу приймати більш обґрунтовані маркетингові рішення і фокусуватися на розвитку персоналу. Дослідження пропонує практичні рекомендації менеджменту підприємств, що вбачають доцільність впровадження ШІ у власні бізнес-процеси. Практичне значення одержаних результатів полягає у підтвердженні ефективності застосування ШІ на вітчизняних підприємствах.
Посилання
Азьмук Н. А. Штучний інтелект у процесі праці у цифровій економіці: нові виклики і можливості. Економічний вісник Донбасу. 2019. № 3 (57). С. 137–145.
Дегтярьова О. О. Соціально-економічні аспекти застосування штучного інтелекту в бізнес середовищі: переваги та ризики. Вісник соціально-економічних досліджень. 2023. № 1–2 (84–85). С. 118–130.
Максимчук В., Диха М. Штучний інтелект як інструмент маркетингової діяльності. Інноваційні технології маркетингу і менеджменту в умовах трансформаційних змін : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (27-29 квітня 2023 р.). Хмельницький, 2023. С. 122–124. URL: https://elar.khmnu.edu.ua/handle/123456789/15273
Храпкін О. М. Використання систем штучного інтелекту для прийняття управлінських рішень. Бізнес, освіта і наука: вектори співпраці: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. форуму (8–10 квітня 2021 р.). Київ, 2021. С. 28–29.
Azmuk N. A. (2019) Shtuchnyi intelekt u protsesi pratsi u tsyfrovii ekonomitsi: novi vyklyky i mozhlyvosti [Artificial intelligence in the work process in the digital economy: new challenges and opportunities]. Ekonomichnyi visnyk Donbasu, no. 3 (57), pp. 137–145. (in Ukrainian)
Degtyarova O. O. (2023) Socio-economic aspects of the use of artificial intelligence in the business environment: advantages and risks. Herald of socio-economic research. № 1–2 (84–85), pp. 118–130. (in Ukrainian)
Maksymchuk V., Dykha M. (2023) Shtuchnyy intelekt yak instrument marketynhovoyi diyalʹnosti. Innovatsiyni tekhnolohiyi marketynhu i menedzhmentu v umovakh transformatsiynykh zmin : tezy dop. Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Khmelʹnytsʹkyy, (April 27-29, 2023) pp. 122–124. (in Ukrainian)
Hrapkin O. M. (2021) Vykorystannia system shtuchnoho intelektu dlia pryiniattia upravlinskykh rishen [Use of artificial intelligence systems for management decision-making]. Biznes, osvita i nauka: vektory spivpratsi: materialy III Mizhnar. nauk.-prakt. forumu (April 8–10, 2021) Kyiv, pp. 28–29. (in Ukrainian)