ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ ПОТРЕБ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА

Ключові слова: художньо-естетичні потреби, здобувачі вищої освіти, хореографічне мистецтво, майбутні педагоги, естетична культура

Анотація

У статті розглянуто роль мистецтва, зокрема хореографічного, у формуванні художньо-естетичних потреб здобувачів вищої освіти. Підкреслено, що мистецтво впливає на свідомість людини, сприяючи формуванню ціннісного ставлення до моральних, естетичних та соціальних явищ. Через хореографію людина може перенестися в минуле, вивчати культури інших народів та набувати художньо-естетичний досвід. Увагу приділено вивченню хореографії для студентів як можливості розширення світогляду та розвитку культурного розуміння. Зазначено, що духовні й функціональні потреби займають центральне місце в діяльності особистості, оскільки кожен вид мистецтва має свою власну унікальну структуру. Задоволення художньо-естетичних потреб можливе в різних сферах життєдіяльності, проте саме мистецтво є тією сферою, де ці потреби знаходять своє найповніше вираження. Зосереджено увагу на тому, що для майбутніх педагогів хореографії особливо важливо розуміти і задовольняти художньо-естетичні потреби, оскільки це впливає на їхню професійну діяльність. Хореографія як вид мистецтва вимагає не лише технічних навичок, а й глибокого естетичного розуміння. Майбутні педагоги хореографії повинні бути здатними не лише викладати техніку танцю, а й уміти формувати відчуття прекрасного, розвивати здатність до творчості та самовираження. Задоволення художньо-естетичних потреб через мистецтво сприяє гармонійному розвитку особистості. Хореографічне мистецтво відіграє важливу роль у формуванні естетичних цінностей та емоційного інтелекту, допомагає особистості краще розуміти світ і себе, сприяє духовному збагаченню та розвитку критичного мислення. З’ясовано, що художньо-естетичні потреби є ключовими для професійної підготовки майбутніх педагогів хореографії. Вони впливають на якість викладання і на формування у студентів високих художньо-естетичних стандартів. Хореографічне мистецтво, забезпечує платформу для формування цих потреб, що є невід’ємною частиною гармонійного розвитку особистості.

Посилання

Вишневецька М.В. (2000). Естетичні потреби у фаховій діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва: теоретичний аспект проблеми. Музичне мистецтво в освіто логічному дискурсі, 5, 43–48.
Олексюк О.М. (2017). Педагогіка розуміння в духовному розвитку особистості засобами мистецтва. Духовність особистості: методологія, теорія і практика: збірник наукових праць за матеріалами VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Формування духовної безпеки особистості в умовах сьогодення: виклики і проблеми», м. Київ, 24 травня 2017 р. Ч. 1. Сєвєродонецьк: СНУ ім. В. Даля, 3(78), 378.
Барвіна Н.О. (2016). Художньо-естетична потреба як духовна домінанта сучасної вищої освіти. Духовність особистості: методологія, теорія і практика, 5, 38‒52. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ domtp_2016_5_7.
Рашидова С.М. (2017). Роль естетичної культури у формуванні особистості. Духовність особистості: методологія, теорія і практика, 2 (77), 232–238.
Олексюк О.М. (2017). Педагогіка розуміння в духовному розвитку особистості засобами мистецтва. Духовність особистості: методологія, теорія і практика: збірник наукових праць за матеріалами VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Формування духовної безпеки особистості в умовах сьогодення: виклики і проблеми», м. Київ, 24 травня 2017 р. Ч. 1. Сєвєродонецьк: СНУ ім. В. Даля, 3(78), 378.
Шевченко Г.П. (2018). Художньо-естетична вихованість як ознака культурної особистості. Духовність особистості: методологія, теорія і практика, 6 (87), 196‒210.
Терещенко Н.В. Особливості роботи хореографа в сучасному соціокультурному просторі. Матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ 19 травня 2016 р. / упоряд. В.С. Нечитайло. Київ: КНУКіМ, 209‒214.
Переглядів статті: 31
Завантажень PDF: 22
Опубліковано
2024-06-28
Як цитувати
Потапчук, Т. В. (2024). ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ ПОТРЕБ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (1), 75-79. https://doi.org/10.32782/ART/2024-1-13