ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ СЕКТОРУ БЕЗПЕКИ ТА ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Анотація
Стаття присвячена визначенню та обґрунтуванню педагогічних умов забезпечення якості навчання майбутніх офіцерів сектору безпеки та оборони України. Автор зазначає, що врахування психічних станів та їх впливу на адаптацію курсантів до нової форми життєдіяльності допомагає створити відповідні педагогічні умови для здійснення освітньо-виховного процесу вцілому, а також сформувати підґрунтя щодо особистісного розуміння курсантами власних прагнень, цілей та досягнень у процесі набуття військової освіти, усвідомлення цінності обраного фаху та включення в процес самомотивації та вдосконалення професійної військової освіти протягом життя. Психолого-педагогічні умови трактуються автором як певні зовнішні обставини, що суттєво впливають на перебіг освітнього процесу, якість навчання та сприяють досягненню його мети. Звертається увага на необхідність ретельного комплексного аналізу процесу адаптації курсантів, що базується на визначенні взаємообумовлених чинників − психологічного, фізіологічного та соціального характеру. Автором з метою підвищення якості навчання і в цілому професійної підготовки майбутніх офіцерів у закладах вищої освіти пропонується створити комплекс психолого-педагогічних умов, що включає: психологічну підтримку та допомогу кожному курсанту (психологічну, педагогічну, в тому числі коучингову) у визначенні довгострокових цілей навчання, професійного становлення, оцінки рівня та якості професійних знань та певних компетенцій, формування вмотивованості до навчання протягом життя; інтеграцію теоретичної та практичної підготовки із застосуванням міждисциплінарного принципу дидактичного забезпечення вивчення навчальних дисциплін; активізацію використання інноваційних форм та методів навчання та оптимізацію самостійної роботи, як одного з важливих компонентів навчально-пізнавальної діяльності.
Посилання
Клачко В., Білявець С., Діденко О., Дем’янюк Ю. (2022). Стан, проблеми та перспективи трансформації військової освіти в контексті реалізації стандартів НАТО. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. № 1 (28). Частина 1. С. 91–104.
Полторак С. Т. (2018). Трансформація системи військової освіти України на шляху до досягнення стандартів НАТО. Наука і оборона. № 2. С. 3–10.
Аніщенко В.О., Разумейко Н.С. (2022). Формування професійної компетентності офіцерів сектору безпеки та оборони України на основі використання інтерактивних методів навчання. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Вип. 18 (174). С. 98–103.
Станішовський А.С. (2023). Напрями підвищення якості підготовки майбутніх офіцерів у військових вищих навчальних закладах. Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. № 1 (10), С. 235–251.
Якименко С., Гикало Ю. (2023). Удосконалення системи професійної підготовки військовослужбовців в контексті трансформації системи військової освіти. Вісник Дніпровської академії неперервної освіти «Публічне управління та адміністрування». № 2 (5). С. 60–63.