ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ХІМІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

Ключові слова: практичне заняття, методика навчання хімії, майбутні вчителі

Анотація

У статті висвітлено особливості проведення практичних занять з методики навчання хімії для майбутніх учителів хімії та природничих наук. Встановлено, що зміст практичних занять з методики навчання хімії повинен ґрунтуватися на закріплені теоретичних питань, визначених програмою навчальної дисципліни, та формуванні практичних умінь і навичок у процесі виконання професійно орієнтованих завдань. У статті схарактеризовано структурні елементи практичного заняття з методика навчання хімії, як-от: тема практичного заняття; мета заняття; обладнання; аудиторна та позааудиторна робота; література. Представлено етапи проведення практичних занять, що передбачають: повідомлення теми заняття й обґрунтування її актуальності; перевірку завдань, виконаних у позааудиторній роботі; обговорення теоретичних питань теми; виконання практичних завдань здобувачами вищої освіти; оцінювання виконаних завдань; підбиття підсумків і висловлення рекомендацій для подальшої роботи; позааудиторну роботу, що передбачає виконання завдань з метою закріплення здобутих знань і умінь, а також підготовки до наступних занять. Подано для прикладу зміст практичної роботи з дисципліни «Методика навчання хімії», що викладається в Рівненському державному гуманітарному університеті для здобувачів першого рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Середня освіта (Природничі науки)», та зміст лабораторної роботи з дисципліни «Хімія у старшій школі з методикою навчання» (для здобувачів другого рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Середня освіта (Природничі науки)»).

Посилання

1. Блажко О.А. Підготовка майбутніх учителів до профільного навчання хімії учнів загальноосвітніх навчальних закладів: теоретико-методичні засади : монографія. Вінниця : ТОВ «Нілан-Лтд», 2018. 328 с.
2. Войтович О.П. Особливості проведення практичних занять із дисципліни «Методика навчання географії». Педагогічний дискурс. Хмельницький, 2020. № 29. С. 14–18.
3. Навчання хімії у старшій школі на академічному рівні : монографія / Л.П. Величко та ін. Київ : Педагогічна думка, 2013. 248 с.
4. Грабовий А.К. Навчально-методичний комплект з методики викладання хімії у професійно-методичній підготовці майбутніх вчителів хімії. Вісник Черкаського університету. Серія «Хімічні науки». 2014. № 14. С. 37–50.
5. Освітньо-професійна програма «Середня освіта (Природничі науки)». Першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Рівненський державний гуманітарний університет. Рівне, 2024. 21 с. URL: https://rshu.edu.ua/images/osvitni_programi/2024/op_2024_bak_014_so_pn.pdf (дата звернення: 07.09.2024).
6. Освітньо-професійна програма «Середня освіта (Природничі науки)». Другого (магістерського) рівня вищої освіти. Рівненський державний гуманітарний університет. Рівне, 2024. 18 с. URL: https://rshu.edu.ua/images/osvitni_programi/2024/op_2024_mag_014_15_sopn.pdf (дата звернення: 07.09.2024).
7. Підготовка майбутніх учителів з методик навчання природничих дисциплін в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу / О.Г. Ярошенко та ін. Методика викладання природничих дисциплін у вищій школі : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, XV Каришинські читання / за заг. ред. М.В. Гриньової. Полтава : Астрая, 2008. С. 68–70.
Переглядів статті: 21
Завантажень PDF: 17
Опубліковано
2024-11-20
Як цитувати
Войтович, О. П. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ХІМІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ. Природнича освіта та наука, (4), 23-26. https://doi.org/10.32782/NSER/2024-4.03
Розділ
Освітні науки