МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ БОРОТЬБИ З ФАЛЬСИФІКАЦІЄЮ ПРОДУКЦІЇ ВИРОБНИКІВ ЦЕМЕНТУ

Ключові слова: виробники цементу, бренд, ціна, маркування, місце, підробка, просування, продукт, упаковка, фальсифікація

Анотація

Стаття досліджує проблеми маркетингових аспектів боротьби з фальсифікацією тарованого цементу на вітчизняному ринку. Результати аналізу ринку цементу засвідчують, що основними способами фальсифікації цементу є асортиментна, якісна та кількісна, що супроводжуються наданням недостовірної інформації. При цьому основними способами, що використовуються виробниками для протидії фальсифікації, є технічні, правові та маркетингові заходи. Вивчення саме маркетингових аспектів у протистоянні фальсифікації цементу є важливим, адже саме завдяки ним формується свідомість споживачів, створюються конкурентні переваги для виробників і утверджується довіра до бренду. Встановлено, що виробники цементу намагаються протидіяти підробці завдяки застосуванню основних елементів маркетингового комплексу 4Р. Результати аналізу цін на оригінальний та підроблений товар свідчать про те, що оригінальний цемент у середньому на 20% дорожчий, ніж підробка. З огляду на це, розуміння цінових стратегій виробників повинне бути важливим фактором при виборі продукту. Головний акцент у протидії фальсифікації цементу виробники зосереджують на елементі маркетингового комплексу «Продукт», зокрема, на його упаковці та маркуванні. Загалом, для захисту від фальсифікації вітчизняні виробники цементу використовують рельєфну упаковку, спеціальне маркування, унікальні коди або покриття, які вирізняють оригінальний продукт. Результати аналізу елементу маркетингового комплексу «Місце» для тарованого цементу засвідчили, що найбільш надійним каналом збуту оригінального цементу є офіційні дистриб’ютори та всеукраїнські торговельні мережі. При цьому невеликі торговельні точки часто торгують підробленим цементом. Основною метою заходів, які використовують вітчизняні виробники цементу у рамках елемента маркетингового комплексу «Просування», є підвищення усвідомленості споживачів про ризики, пов’язані з придбанням фальсифікованого цементу. Усі застосовувані маркетингові інструменти в межах комплексу 4Р дозволяють виробникам вирізнятись від конкурентів та позиціонувати свою продукцію як найбільш безпечну і надійну на ринку.

Посилання

Офіційний сайт асоціації виробників цементу в Україні «Укрцемент». URL: https://ukrcement.com.ua/ (дата звернення: 28.02.2024).

Офіційний сайт Cemark A CRH Company. URL: https://cemark.ua/ (дата звернення: 28.02.2024).

Berman B. Strategies to detect and reduce counterfeiting activity. Business Horizons. May–June 2008. Volume 51. Issue 3. Pр. 191–199. URL: http://surl.li/rjtkv (дата звернення: 28.02.2024).

Cesareo L., Stöttinger B. United we stand, divided we fall: How firms can engage consumers in their fight against counterfeits. Business Horizons. September–October 2015. Volume 58. Issue 5. P. 527–537. URL: http://surl.li/rjtky (дата звернення: 28.02.2024).

Delener N. International counterfeit marketing: Success without risk. Review of Business; New York. (Spring 2000). Vol. 21. Iss. 1/2. Рр. 16–20. URL: http://surl.li/rjtkz (дата звернення: 28.02.2024).

Офіційний сайт ПрАТ «Дікергофф Цемент Україна». URL: https://www.dyckerhoff.com.ua/ (дата звернення:28.02.2024).

Офіційний сайт ПрАТ «Кривий Ріг Цемент». URL: https://krcement.com/ (дата звернення: 28.02.2024).

Офіційний сайт ПрАТ «Івано-Франківський цемент». URL: https://www.ifcem.if.ua/ (дата звернення: 28.02.2024).

The official website of Ukrcement, the association of cement producers in Ukraine. Available at: https://ukrcement.com.ua/ (accessed February 28, 2024).

Official website Cemark A CRH Company. Available at: https://cemark.ua/ (accessed February 28, 2024).

Berman B. (2008) Strategies to detect and reduce counterfeiting activity. Business Horizons, volume 51, issue 3. pр. 191–199. Available at: http://surl.li/rjtkv (accessed February 28, 2024).

Cesareo L. & Stöttinger B. (2015) United we stand, divided we fall: How firms can engage consumers in their fight against counterfeits. Business Horizons, volume 58, issue 5. pр. 527–537. Available at: http://surl.li/rjtky (accessed February 28, 2024).

Delener N. (2000) International counterfeit marketing: Success without risk. Review of Business; New York. Vol. 21, iss. 1/2. рр. 16–20. Available at: http://surl.li/rjtkz (accessed February 28, 2024).

Official website of PJSC Dickergoff Cement Ukraine. Available at: https://www.dyckerhoff.com.ua /(accessed February 28, 2024).

The official website of PJSC Kryvyi Rih Cement. Available at: https://krcement.com/ (accessed February 28, 2024).

Official website of PJSC Ivano-Frankivsk Cement. Available at: https://www.ifcem.if.ua/ (accessed February 28, 2024).

Переглядів статті: 50
Завантажень PDF: 40
Опубліковано
2024-03-29
Як цитувати
Бенчук, С., Машта, Н., & Дейнега, І. (2024). МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ БОРОТЬБИ З ФАЛЬСИФІКАЦІЄЮ ПРОДУКЦІЇ ВИРОБНИКІВ ЦЕМЕНТУ. Via Economica, (4), 12-18. https://doi.org/10.32782/2786-8559/2024-4-2
Розділ
Статті