АДАПТАЦІЯ СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ БІЗНЕСОМ ДО ВИКЛИКІВ СЕРЕДОВИЩА ГОСПОДАРЮВАННЯ
Анотація
Стаття розглядає актуальну проблему адаптації стратегій управління бізнесом до викликів, що виникають через несприятливе середовище господарювання. Метою написання статті є дослідження та аналіз стратегій управління бізнесом з потребою їх адаптації до загроз, що виникають у зв’язку з несприятливим середовищем господарювання, зокрема пандемією та вторгненням рф в Україну. Вивчено та оцінено інноваційні стратегії управління бізнесом в умовах несприятливого середовища господарювання. Визначено оптимальні шляхи використання цифрових технологій для забезпечення успішного функціонування підприємств у складних умовах невизначеності та змін. Скомбіновано результати теоретичного аналізу та практичних прикладів для розуміння та розробки стратегій управління бізнесом в умовах несприятливого середовища господарювання. Досліджено вплив кризових ситуацій на підприємства та висвітлено інноваційні підходи до управління ними, що дозволило розвинути нові підходи до управління бізнесом у нестабільних умовах. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що вони надають конкретні рекомендації та стратегії для підприємств щодо ефективного управління в умовах несприятливого середовища господарювання. Ці рекомендації допоможуть менеджменту виявити та використати можливості, що виникають у складних умовах, та знизити ризики для стійкого функціонування підприємства. Застосування у практичній діяльності підприємств таких інновацій, як розширене використання онлайн-платформ та штучного інтелекту, дозволяють їм пристосуватися до кризових ситуацій. Одночасно з’являються нові ризики, зокрема такі як кібербезпека та проблеми соціального характеру. Підприємства, що інвестували в цифрові технології та швидко реагували на зміни, стали більш конкурентоздатними та готовими до майбутніх викликів. Нестабільне середовище господарювання вимагає від підприємств постійного інноваційного розвитку з точки зору діджиталізації бізнес-процесів, врахування ризиків, застосування гнучких підходів до управління підприємствами для забезпечення стійкості.
Посилання
Городиський М.П., Захаров Д.М., Орлов І.В. Вплив COVID–19 на трансформацію економіки та бухгалтерського обліку. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу. 2020. Вип. 3. С. 14–22.
Миронов Ю.Б., Микита В.А., Сватюк О.Р. Діджитал-маркетинг підприємств під час пандемічної кризи. Вісник ЛТЕУ. Економічні науки. 2021. Вип. 62. С. 93–100.
Моткін А. Чому Україні після війни потрібна розумна стратегія цифрової трансформації? URL: http://surl.li/qppzp (дата звернення: 16.02.2024).
Панфілова Д.А. Цифровізація бізнесу в умовах пандемії: розквіт e-commerce. Цифрові трансформації України 2020: виклики та реалії: зб. наук. пр. НДІ ПЗІР НАПрН України. Харків, 2020. С. 125–130.
За час карантину вихідного дня орендарі українських ТРЦ втратили 6–7 млрд грн: веб-сайт. URL: http://surl.li/qppzv (дата звернення: 08.02.2024).
Цифрова трансформація: чому вона необхідна кожній компанії і які переваги завдяки їй отримує бізнес. URL: http://surl.li/qpqaj (дата звернення: 11.02.2024).
Як COVID-19 вплинув на ритейлерів в Україні? Результати опитування: веб-сайт. URL: http://surl.li/qpqam (дата звернення: 08.02.2024).
Jorda O., Singh S.R., Taylor A.M. Longer-run economic consequences of pandemics. National Bureau of Economic Research. 2020. URL: http://surl.li/qpqaq (дата звернення: 11.02.2024).
Reynolds M. State of the Internet amid coronavirus pandemic. S&P Global Ratings. 2020. P. 2. URL: http://surl.li/qpqat (дата звернення: 10.02.2024).
Horodysky M. P., Zakharov D. M. & Orlov I. V. (2020) Vplyv COVID–19 na transformatsiiu ekonomiky ta bukhhalterskoho obliku [Impact of COVID–19 on the transformation of the economy and accounting]. Problemy teorii ta metodolohii bukhhalterskoho obliku, kontroliu i analizu – Problems of the theory and methodology of accounting, control and analysis, vol. 3, pp. 14–22.
Mironov Yu. B., Mykyta V. A. & Svatiuk O. R. (2021) Didzhytal-marketynh pidpryiemstv pid chas pandemichnoi kryzy [Digital marketing of enterprises during the pandemic crisis]. Visnyk LTEU. Ekonomichni nauky – Bulletin of LTEU. Economic sciences, vol. 62, pp. 93–100.
Motkin A. Chomu Ukrayini pislya viyny potribna rozumna stratehiya tsyfrovoyi transformatsiyi? [Why does Ukraine need a smart digital transformation strategy after the war?]. Available at: http://surl.li/qppzp (accessed February 16, 2024).
Panfilova D. A. (2020) Tsyfrovizatsiia biznesu v umovakh pandemii: rozkvit e-commerce [Digitization of business in the conditions of a pandemic: the flourishing of e-commerce] Tsyfrovi transformatsii Ukrainy 2020: vyklyky ta realii: zb. nauk. pr. NDI PZIR NAPrN Ukrainy. Kharkiv (in Ukrainian).
Za chas karantynu vykhidnoho dnia orendari ukrainskykh TRTs vtratyly 6–7 mlrd. hrn. [Tenants of Ukrainian malls lost UAH 6–7 billion during the weekend quarantine]. Available at: http://surl.li/qppzv (accessed February 08, 2024).
Tsyfrova transformatsiia: chomu vona neobkhidna kozhnii kompanii i yaki perevahy zavdiaky yii otrymuie biznes [Digital transformation: why it is necessary for every company and what advantages the business receives thanks to it]. Available at: http://surl.li/qpqaj (accessed February 11, 2024).
Iak COVID-19 vplynuv na ryteileriv v Ukraini? Rezultaty opytuvannia [How did COVID-19 affect retailers in Ukraine? Survey Results]. Available at: http://surl.li/qpqam (accessed February 8, 2024).
Jorda O., Singh S. R., Taylor A. M. (2020) Longer-run economic consequences of pandemics. National Bureau of Economic Research. Available at: http://surl.li/qpqaq (accessed February 11, 2024).
Reynolds M. (2020) State of the Internet amid coronavirus pandemic. S&P Global Ratings. P. 2. Available at: http://surl.li/qpqat (accessed February 10, 2024).