НАПРЯМКИ ТА ІНСТРУМЕНТИ ПОСИЛЕННЯ ПОІНФОРМОВАНОСТІ ГРОМАДСЬКОСТІ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ НЕУРЯДОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ПІДТРИМКИ БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ

  • Д.В. Смолич Луцький національний технічний університет
Ключові слова: неурядова організація, підприємництво, офлайн та онлайн комунікація, SEO-оптимізація, SMM-оптимізація, комунікативна стратегія

Анотація

Стаття присвячена дослідженню інструментів підвищення обізнаності суб’єктів підприємництва та громадськості про діяльність неурядових організацій підтримки бізнесу в Україні, задля заохочення більшої кількості підприємців доєднуватись до таких недержаних некомерційних об’єднань підтримки розвитку підприємництва, формування їх іміджу в суспільстві загалом. Проаналізовано традиційні офлайн та актуальні нині онлайн канали комунікації. Розкрито важливість регулярної участі, організації та співорганізації неурядовими організаціями конференцій, форумів, виставок, в тому числі спеціалізованих; круглих столів, семінарів, тренінгів, майстер-класів та зустрічей з експертами; соціальних заходів та ініціатив. Обґрунтовано необхідність наявності сайту, бізнес-сторінок в соціальних мережах, через які організації можуть системно інформувати громадськість про свою діяльність. Виокремлено та охарактеризовано ключові розділи веб-сайту неурядової організації підтримки бізнесу, необхідні для його ефективного функціонування. Розкрито основні аспекти SEO-оптимізації сайту неурядової організації: ретельний підбір ключових слів (пов’язаних з організацією та бізнес-підтримкою); розробка якісного контенту, що відповідає запитам споживачів; оптимізація структури сайту, навігації; адаптація сайту для мобільних пристроїв. Досліджено напрямки покращення якості роботи неурядових організацій в медійному публічному просторі, зокрема: формування комунікативної стратегії соціальних мереж, системного креативного наповнення сторінок, використання рекламного механізму таргетингу. Охарактеризовано розділи комунікативної стратегії ведення неурядовими організаціями сторінок у соціальних мережах: визначення цілей та завдань даної стратегії; аналіз цільової аудиторії; вибір платформ соціальних мереж; розробка контент плану; планування публікацій; взаємодія з аудиторією; використання реклами та інших інструментів просування; оцінка та коригування стратегії. Систематизовано напрями та розкрито інструменти оптимізації використання соціальних мереж неурядовими організаціями підтримки бізнесу.

Посилання

Ангел Є., Кузяків О., Баськов В. Середній бізнес в Україні: Terra Incognita чи «схований» Mittelstand. Аналітичний звіт результатів емпіричного дослідження середнього бізнесу в України в 2023 році Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД). Київ, 2023. 52 с.

Паливода Л., Купрій Н., Бікла О. Стан та динаміка розвитку організацій громадянського суспільства України 2002-2018 роки: Звіт за даними дослідження. Kиїв : БФ «Творчий центр ТЦК», 2018. 108 с.

Тітар І. О., Карнаухова О. В. Місце організацій громадянського суспільства в економіці та на ринку праці: світовий досвід та Україна. Український соціум. 2015. № 1 (52). С. 105–123.

Дуднєва Ю., Обидєннова Т., Васильєва М. Особливості менеджменту некомерційних організацій. Modern Economics. 2020. № 21. С. 84–88.

Газуда Л. М., Слюсаренко В. Є. Громадські організації як «третій сектор» економіки. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія Економіка. 2011. Випуск 2 (32). С. 77–84.

Александрова Б. В. Торгово-промислова палата України в системі факторів розвитку підприємництва. Академічний огляд. 2015. № 1 (42). С. 35–43.

Ільїна М. В. Соціально-економічна роль некомерційних організацій у забезпеченні сталого розвитку суспільства. Механізм регулювання економіки. 2011. № 3. С. 28–37.

Федець І. Стан розвитку членських бізнес-об’єднань в Україні. Аналітичний звіт. Київ : Програма розвитку ООН в Україні, 2021. 132 с.

Чорній Л., Балдич Н., Ходько Н. Інституції підтримки підприємництва: концепція, особливості, діяльність. Центр громадської експертизи, Представництво Фонду Фридріха Науманна в Україні, Програма USAID «Лідерство в економічному врядуванні», 2016. 176 с.

Пащук Л. В. Розвиток членської бази бізнес об’єднань: практичний посібник. Київ, 2018. 49 с.

Anhel Ye., Kuziakiv O., Baskov V. (2023). Serednii biznes v Ukraini: Terra Incognita chy «skhovanyi» Mittelstand [Medium-sized business in Ukraine: Terra Incognita or “hidden” Mittelstand]. Analitychnyi zvit rezultativ empirychnoho doslidzhennia serednoho biznesu v Ukrainy v 2023 rotsi Instytutom ekonomichnykh doslidzhen ta politychnykh konsultatsii (IED). Kyiv, 52 p.

Palyvoda L., Kuprii N., Bikla O. (2018). Stan ta dynamika rozvytku orhanizatsii hromadianskoho suspilstva Ukrainy 2002-2018 roky: Zvit za danymy doslidzhennia [Status and dynamics of development of civil society organizations in Ukraine 2002-2018: Report based on research data]. Kyiv : BF «Tvorchyi tsentr TTsK», 108 p.

Titar I. O., Karnaukhova O. V. (2015). Mistse orhanizatsii hromadianskoho suspilstva v ekonomitsi ta na rynku pratsi: svitovyi dosvid ta Ukraina [The place of civil society organizations in the economy and labor market: world experience and Ukraine]. Ukrainskyi sotsium, no 1 (52), pp. 105–123.

Dudnieva Yu., Obydiennova T., Vasylieva M. (2020). Osoblyvosti menedzhmentu nekomertsiinykh orhanizatsii [Features of management of non-profit organizations]. Modern Economics, no 21, pp. 84–88.

Hazuda L. M., Sliusarenko V. Ye. (2011). Hromadski orhanizatsii yak «tretii sektor» ekonomiky [Civil organizations as the “third sector” of the economy]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia Ekonomika, no. 2 (32), pp. 77–84.

Aleksandrova B. V. (2015). Torhovo-promyslova palata Ukrainy v systemi faktoriv rozvytku pidpryiemnytstva [Chamber of Commerce and Industry of Ukraine in the system of factors of entrepreneurship development]. Akademichnyi ohliad, no 1 (42), pp. 35–43.

Ilina M. V. (2011). Sotsialno-ekonomichna rol nekomertsiinykh orhanizatsii u zabezpechenni staloho rozvytku suspilstva [Socio-economic role of non-profit organizations in ensuring sustainable development of society]. Mekhanizm rehuliuvannia ekonomiky, no 3, pp. 28–37.

Fedets I. (2021). Stan rozvytku chlenskykh biznes-obiednan v Ukraini. Analitychnyi zvit [The state of development of member business associations in Ukraine. Analytical report]. Kyiv : Prohrama rozvytku OON v Ukraini, 132 p.

Chornii L., Baldych N., Khodko N. (2016). Instytutsii pidtrymky pidpryiemnytstva: kontseptsiia, osoblyvosti, diialnist [Entrepreneurship support institutions: concept, features, activities]. Tsentr hromadskoi ekspertyzy, Predstavnytstvo Fondu Frydrikha Naumanna v Ukraini, Prohrama USAID «Liderstvo v ekonomichnomu vriaduvanni», 176 p.

Pashchuk L. V. (2018). Rozvytok chlenskoi bazy biznes obiednan: praktychnyi posibnyk [Development of the membership base of business associations: a practical guide]. Kyiv, 49 p.

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2024-12-19
Як цитувати
Смолич, Д. (2024). НАПРЯМКИ ТА ІНСТРУМЕНТИ ПОСИЛЕННЯ ПОІНФОРМОВАНОСТІ ГРОМАДСЬКОСТІ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ НЕУРЯДОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ПІДТРИМКИ БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ. Via Economica, (7), 82-89. https://doi.org/10.32782/2786-8559/2024-7-12
Розділ
Статті