ШЛЯХИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО ІНТЕРЕСУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА

  • Тетяна Ігорівна Крижановська
  • Катерина Сергіївна Холод
Ключові слова: професійний інтерес учителя мистецтва, поліський календарно-обрядовий фольклор, дисципліна ЗВО «Історія музики».

Анотація

У статті розглянуто методичні особливості використання поліського фольклору як чинника активізації професійного інтересу майбутнього вчителя мистецтва (музичного мистецтва). Обґрунтовано зміст і структуру поняття «професійний інтерес». Зокрема, запропоновано визначення, згідно з яким це є вибіркова особистісна спрямованість психічних процесів на об’єкти та явища навколишнього світу (за Г. Щукіною), що мають для особистості професійне значення, спонукають до опанування професії. Провідними структурними компонентами професійного інтересу автори вважають процес опанування змісту професії (професійно-пізнавальна складова частина); формування позитивного ставлення до якогось виду діяльності, готовність до подолання складнощів професійного становлення (професійна емоційно-вольова складова частина); практична діяльність щодо опанування професії (професійно-діяльнісна складова частина). Конкретизовано основні складові частини професійного інтересу вчителя музичного мистецтва, зокрема: розуміння сутності, мети, призначення професії; наявність стійкого бажання займатись музично-педагогічною діяльністю; здатність до подолання фахових труднощів; методичну включеність майбутнього вчителя в різні види фахової музичної діяльності. На конкретних зразках з авторської практики викладання курсу «Історія музики» автори демонструють розвивальний (щодо професійного інтересу вчителя музичного мистецтва) потенціал календарно-обрядового фольклору Рівненщини. Сприймання, виконання окремих фольклорних зразків, аналіз стильових засобів, виявлення їх педагогічного потенціалу, моделювання фраґментів уроків мистецтва, використання цих моделей в умовах виробничої практики тощо є, на думку авторів, ефективними шляхами формування професійного інтересу майбутніх педагогів. Уводячи в курс «Історія музики» зразки поліського фольклору, необхідно орієнтуватись на структуру професійного інтересу, дбати про комплексний розвиток його основних складників.

Посилання

Закон України Про вищу освіту (2014). Відомості Верховної Ради України (ВВРУ), 2014. № 37–38, ст. 2004.
Дзвінка Р. (2008). Виховання майбутніх учителів засобами українського музичного фольклору. Рівне, Бердянськ: Овід. 254 с.
Красовська О. (2020). Технології викладання освітньої галузі «Мистецтво». Навчально-методичний посібник. Львів: Новий світ – 2000. 152 с.
Гончаренко С. (1992). Український педагогічний словник. Київ: Либідь. 366 с.
Щукина Г. (1979). Активізація пізнавальної діяльності учнів у навчальному процесі. М.: Просвещение. 160 с.
Савицька Т. Формування професійного інтересу в студентів підготовчого відділення закладів вищої медичної освіти. URL: http://repository.pdmu.edu.ua/bitstream/123456789/10079/1/Savitska_Formuvannia_profesiinoho_interesu.pdf.
Коберник О., Коберник Г. (1999). Активізація навчально-пізнавальної діяльності школярів. Рідна школа. № 12. С. 55–60.
Грица С. (2007). Українська фольклористика XIX – початку XX століття і музичний фольклор. Нарис. Київ. Тернопіль: Астон, 2007. 157 с.
Календарно-обрядові пісні Рівненщини (1994). Навчальний посібник з фольклору для загальноосвітньої школи. Упорядник В. Ковальчук. Рівне: Державно-редакційно-видавниче підприємство. 100 с.
Переглядів статті: 40
Завантажень PDF: 33
Опубліковано
2023-10-30
Як цитувати
Крижановська, Т. І., & Холод, К. С. (2023). ШЛЯХИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО ІНТЕРЕСУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (1), 24-28. https://doi.org/10.32782/ART/2023-1-5

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають