АНАЛІЗ СПОЖИВЧИХ ТЕНДЕНЦІЙ В РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ ПІД ЧАС СОЦІАЛЬНО-ПОЛІТИЧНИХ ВИКЛИКІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГНОЗОВАНОЇ АНАЛІТИКИ
Анотація
Стаття є дослідженням впливу соціально-політичних викликів на ресторанний бізнес з акцентом на використання прогнозованої аналітики для адаптації до нових умов. Досліджено вплив війни на фізичну інфраструктуру ресторанного бізнесу в Україні, зокрема руйнування будівель, транспортних магістралей та логістичних центрів, що ускладнило доступ до сировини та постачання. Обґрунтовано, як міграція населення змінила локальні ринки, викликавши скорочення клієнтської бази в одних регіонах і перенасичення в інших, що створило додаткові виклики для ресторанів. Досліджено економічну нестабільність, яка призвела до зменшення споживчих витрат і зміни пріоритетів. Відзначено, що споживачі стали більше орієнтуватися на базові потреби та економію, зростає популярність фаст-фуду та недорогих закладів, а також попит на здорове харчування. Зазначено, що ресторани адаптуються до нових умов, впроваджуючи акції, знижки та програми лояльності. У роботі розглянуто важливість прогнозованої аналітики для адаптації до змін у споживчих тенденціях під час соціально-політичних викликів, зокрема війни. Обґрунтовано використання сучасних технологій, таких як машинне навчання та аналіз великих даних, для ефективного реагування ресторанів на динамічні умови ринку. Досліджено значення різноманітних даних, включаючи дані про продажі, поведінку клієнтів, макроекономічні показники та соціально-демографічні характеристики. Проаналізовано алгоритми прогнозування змін у поведінці споживачів, включаючи класифікаційні алгоритми, регресійні моделі, кластеризацію, аналіз часових рядів і статистичні моделі. Визначено, що застосування цих технологій допомагає ресторанам адаптувати свої маркетингові стратегії, прогнозувати продажі та підвищувати якість обслуговування клієнтів у складних умовах. Досліджено, як результати прогнозованої аналітики використовуються для прийняття рішень у ресторанах, включаючи планування меню, управління запасами, маркетингові кампанії та оптимізацію операцій. Розглянуто адаптацію до змін, спричинених війною, зокрема впровадження нових бізнес-моделей (хмарні кухні, мобільні ресторани), зміну маркетингових стратегій та оптимізацію операційних процесів.
Посилання
Балацька Н.Ю. Ресторанний бізнес в умовах пандемії коронавірусу: проблеми та напрями трансформації моделей розвитку. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 42. С. 117–122.
Івашина Л., Бишовець Л. Воєнний стан: особливості організації готельно-ресторанного бізнесу на Черкащині. Інновації та технології в сфері послуг і харчування. 2022. № 2 (6). С. 5–8.
Ковтуненко Ю.В., Ольшевська Д.О., Алєксєєнко А.А., Савков Е.А. Особливості використання інноваційних технологій за сучасних умов у готельному та ресторанному бізнесі. Бізнес Інформ. 2020. No. 12. C. 195–201.
Полотай Б.Я., Жмур-Клименко Б.В. Ресторанний бізнес під час війни. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. № 7. С. 37–42.
Економічна стійкість під час війни доходи, зайнятість та соціальна допомога в Україні квітень 2024 року: веб-сайт. URL: https://dtm.iom.int/sites/g/files/tmzbdl1461/files/reports/Economic%20Resilience%20in%C2%A0Wartime_UKR.pdf (дата звернення: 05.07.2024).
Зіньцьо Ю., Даниленко М. аналіз тенденцій розвитку маркетингової цінової політики в ресторанному бізнесі. Економіка та суспільство. 2023. № 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524–0072/2023–58–32 (дата звернення: 04.07.2024).
Зміни кількості закладів в Україні під час війни: веб-сайт. URL: https://restaurant-consulting.com.ua/uk/zmini-kilkosti-zakladiv-v-ukraini-pid-chas-vijni (дата звернення: 06.07.2024).
Турчиняк М., Примак А. Вплив пандемії covid – 19 на готельно-ресторанну індустрію україни. Економіка та суспільство. 2023. № 47. DOI: https://doi.org/10.32782/2524–0072/2023–47–29 (дата звернення: 04.07.2024).
Mariani M., Baggio R., Fuchs M., Höepken W. Business intelligence and big data in hospitality and tourism: A systematic literature review. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2019. Vol. 30. No. 12. Рp. 3514–3554.
Exponential Smoothing: A Beginner’s Guide to Getting Started: веб-сайт. URL: https://www.influxdata.com/blog/exponential-smoothing-beginners-guide/ (дата звернення: 06.07.2024).
Balatska N. Iu. (2020) Restorannyi biznes v umovakh pandemii koronavirusu: problemy ta napriamy transformatsii modelei rozvytku [Restaurant business in the conditions of the coronavirus pandemic: problems and directions of transformation of development models]. Infrastruktura rynku – Market infrastructure, vol. 42, рр. 117–122.
Ivashyna L., Byshovets L. (2022) Voiennyi stan: osoblyvosti orhanizatsii hotelno-restorannoho biznesu na Cherkashchyni [Martial law: peculiarities of hotel and restaurant business organization in Cherkasy region]. Innovatsii ta tekhnolohii v sferi posluh i kharchuvannia – Innovations and technologies in the field of services and food, vol. 2, рр. 5–8.
Kovtunenko Yu. V., Olshevska D. O., Alieksieienko A. A., Savkov E. A. (2020) Osoblyvosti vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii za suchasnykh umov u hotelnomu ta restorannomu biznesi [Peculiarities of the use of innovative technologies under modern conditions in the hotel and restaurant business]. Biznes Inform – Business Inform, vol. 12, рр. 195–201.
Polotai B. Ya., Zhmur-Klymenko B. V. (2022) Restorannyi biznes pid chas viiny [Restaurant business during the war]. Industriia turyzmu i hostynnosti v Tsentralnii ta Skhidnii Yevropi – Tourism and hospitality industry in Central and Eastern Europe, vol. 7, рр. 37–42.
Ekonomichna stiikist pid chas viiny dokhody, zainiatist ta sotsialna dopomoha v Ukraini kviten 2024 roku [Economic Resilience during Wartime Income, Employment and Social Assistance in Ukraine April 2024] Available at: https://dtm.iom.int/sites/g/files/tmzbdl1461/files/reports/-Economic%20Resilience%20in%C2%A0Wartime_UKR.pdf (accessed July 5, 2024).
Zintso Yu., Danylenko M. (2023) Аnaliz tendentsii rozvytku marketynhovoi tsinovoi polityky v restorannomu biznesi [Аnalysis of trends in the development of marketing price policy in the restaurant business]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524–0072/2023–58–32 (accessed July 4, 2024).
Zminy kilkosti zakladiv v Ukraini pid chas viiny [Changes in the number of institutions in Ukraine during the war]. Available at: https://restaurant-consulting.com.ua/uk/zmini-kilkosti-zakladiv-v-ukraini-pid-chas-vijni (accessed July 6, 2024).
Turchyniak M., Prymak A. (2023) Vplyv pandemii covid – 19 na hotelno-restorannu industriiu Ukrainy [Impact of the covid – 19 pandemic on the hotel and restaurant industry of Ukraine]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 47. DOI: https://doi.org/10.32782/2524–0072/2023–47–29 (accessed July 4, 2024).
Mariani M., Baggio R., Fuchs M., Höepken W. (2019) Business intelligence and big data in hospitality and tourism: A systematic literature review. International Journal of Contemporary Hospitality Management, vol. 30, no. 12, рp. 3514–3554.
Exponential Smoothing: A Beginner’s Guide to Getting Started. Available at: https://www.influxdata.com/blog/exponential-smoothing-beginners-guide/ (accessed July 6, 2024).