МАРКЕТИНГОВІ МОЖЛИВОСТІ МЕСЕНДЖЕРУ WHATS APP ПРИ ПРОСУВАННІ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ НА РИНОК
Анотація
У роботі розглянуто дані щодо популярності месенджерів у житті людини загалом й у маркетингу зокрема. Зроблено акцент на тому, що серед відомих у світі месенджерів, найбільш затребуваним серед населення світу є месенджер WhatsApp. Крім того, були розглянуті переваги використання WhatsApp у рекламних та маркетингових кампаніях бізнесу такі як підвищення обізнаності та залученості, проведення персоналізованих кампаній, робота з інфлюенсерами та готовими до співпраці споживачами, унікальні оголошення Click-to-WhatsApp, забезпечення перегляду без перешкод, підтримка клієнтів, автоматизація воронки продажів, отримання зворотного зв’язку, сегментування за інтересами, внутрішньокорпоративна комунікація. Були досліджені основні маркетингові інструменти месенджеру: статуси акаунтів, групові чати та розсилки. Детально проаналізований бізнес-акаунт месенджеру та його можливості для просування бізнесу. WhatsApp Business – це профіль компанії, створений у окремому додатку для зручного спілкування з клієнтами через месенджер, який дає змогу встановити чат-бота та має опцію premium-підписки. Досліджено premium-підписку, яка дає доступ до додаткових функцій, таких як верифікація акаунту (зелена галочка), створення вебсторінки WhatsApp з посиланням, що налаштовується, і детальною інформацією про компанію, підключення до 10 пристроїв до облікового запису, розподіл чатів за співробітниками та можливість визначити джерело повідомлення. Крім того, досліджено особливості WhatsApp Flows – спеціально налаштованих форм, які можна додавати в діалоги з клієнтами замість класичних форм швидкого запису або купівлі. З їх допомогою, наприклад, безпосередньо в чаті забронювати квиток на поїзд або літак, записатися на процедуру чи зустріч, замовити їжу з кафе та ресторану тощо. Висновки дослідження зосереджують увагу на тому, що месенджер WhatsApp може стати доволі ефективним інструментом інтернет-маркетингу для бізнесу за умови його вірного налаштування та використання.
Посилання
Виноградова О. В., Дрокіна Н. І., Дарчук В. Г. Можливості месенджер-маркетингу для просування товарів та послуг в інтернеті. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2020. № 1. URL: http://journals.dut.edu.ua/index.php/emb/article/view/2379
Кордзая Н. Р. Основи інтернет-маркетингу. Частина 2 : навчальний посібник. Херсон : Олді-плюс, 2018. 164 с.
Останні оновлення WhatsApp для бізнесу, які посилять вашу розсилку. URL: https://decisiontele.com/uk/news/latest-WhatsApp-business-updates-will-strengthen-your-messaging.html
Про WhatsApp. URL: https://www.whatsapp.com/about?lang=uk
Просування бізнесу в WhatsApp: кому підійде, методи просування. URL: https://mavr.ua/ua/prodvizheniye-v-WhatsApp /
Реклама у WhatsApp для бізнесу: гайд із створення та налаштування оголошень. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/reklama-u-WhatsApp-dlya-biznesu-gajd-iz-stvorennya-ta-nalashtuvannya-ogoloshen/
Семенюк С. Месенджер-маркетинг як новий рівень комунікації з клієнтом. Соціально-економічні проблеми і держава. 2021. Вип. 2 (25). URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21ssbkzk.pdf
Як використовувати WhatsApp для бізнесу. URL: https://varosh.com.ua/biznes/yak-vykorystovuvaty-WhatsApp-dlya-biznesu
Як створити та налаштувати бізнес-акаунт WhatsApp. URL: https://sendpulse.ua/blog/how-to-setup-WhatsApp-business-account
WhatsApp для бізнесу: 12 сценаріїв використання в маркетингу, продажах, підтримці клієнтів та HR. URL: https://www.gms.net/uk/blog/WhatsApp-12-use-cases-for-marketing-sales-and-hr/
Gebel A. Messenger Marketing. Social Media im Tourismusmarketing, Wie Urlaubsanbieter in sozialen Medien Sichtbarkeit und Direktbuchungen steigern. 2020. Р. 197–203. URL: https://cutt.ly/obKEsxe
Haq S., Waspodo B., Nuryasin N. Chatbot: Reservasi Restoran Online pada Facebook Messenger. Applied Information Systems and Management (AISM). 2021. Vol. 4 (1). P. 23–30. URL: http://103.229.202.71/index.php/aism/article/view/19765/pdf.
WhatsApp Statistics. URL: https://analyzify.com/statsup/whatsapp
Vynohradova O. V., Drokina N. I., Darchuk V. H. (2020). Mozhlyvosti mesendzher-marketynhu dlia prosuvannia tovariv ta posluh v interneti [Possibilities of messenger marketing for promoting goods and services on the Internet]. Ekonomika. Menedzhment. Biznes – Economy. Management. Business. № 1. Available at: http://journals.dut.edu.ua/index.php/emb/article/view/2379
Kordzaia N. R. (2018). Osnovy internet-marketynhu. Chastyna 2: navchalnyi posibnyk [Basics of internet marketing. Part 2: study guide]. Kherson: Oldi-plius, 164 s.
Latest WhatsApp for Business Updates that will boost your messaging. Available at: https://decisiontele.com/uk/news/latest-WhatsApp-business-updates-will-strengthen-your-messaging.html
About WhatsApp. Available at: https://www.whatsapp.com/about?lang=uk
Business promotion in WhatsApp: who is suitable, methods of promotion. Available at: https://mavr.ua/ua/prodvizheniye-v-WhatsApp /
WhatsApp Ads for Business: A Guide to Creating and Setting Up Ads Available at: https://web-promo.ua/ua/blog/reklama-u-WhatsApp-dlya-biznesu-gajd-iz-stvorennya-ta-nalashtuvannya-ogoloshen/
Semeniuk S. (2021). Mesendzher-marketynh yak novyi riven komunikatsii z kliientom [Messenger marketing as a new level of communication with the client]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava – Socio-economic problems and the state. No. 2 (25). Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21ssbkzk.pdf
How to use WhatsApp for business. Available at: https://varosh.com.ua/biznes/yak-vykorystovuvaty-WhatsApp-dlya-biznesu
How to create and set up a WhatsApp business account. Available at: https://sendpulse.ua/blog/how-to-setup-WhatsApp-business-account
WhatsApp for Business: 12 Use Cases for Marketing, Sales, Customer Support and HR. Available at: https://www.gms.net/uk/blog/WhatsApp-12-use-cases-for-marketing-sales-and- hr/
Gebel A. (2020). Messenger Marketing. Social Media im Tourismusmarketing, Wie Urlaubsanbieter in sozialen Medien Sichtbarkeit und Direktbuchungen steigern. Р. 197–203. Available at: https://cutt.ly/obKEsxe
Haq S., Waspodo B., Nuryasin N. (2021). Chatbot: Reservasi Restoran Online pada Facebook Messenger. Applied Information Systems and Management (AISM). Vol. 4 (1). P. 23–30. Available at: http://103.229.202.71/index.php/aism/article/view/19765/pdf
WhatsApp Statistics. Available at: https://analyzify.com/statsup/whatsapp